Klacht: jaarabonnement

op 06 augustus 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

In mei 2017 heb ik tijdens mijn verhuizing aangegeven dat ik op het nieuwe adres ook een service abonnement wilde van Feenstra. Normaal word dan de ketel nagekeken en het contract is voor een jaar geldig.
Ik kreeg van Feenstra te horen dat de ketel 1,5 jaar geleden was nagekeken en dat de ketel niet opnieuw nagekeken hoefde te worden.
Op 5 juli 2017 ben ik definitief verhuisd naar het nieuwe adres. Een week later bleek dat we lekkage hadden en is de ketel nagekeken door een monteur van Feenstra. Deze constateerde dat de lekkage niet veroorzaakt werd door de ketel. Maar hij zag wel dat er een scheur in de ketel zat en dat dit vervangen moest worden. Hij adviseerde ons een nieuwe ketel te nemen, omdat de scheur dermate ernstig was, dat het op de korte termijn vervangen moest worden. Ik heb in juli 2017 een nieuwe ketel laten plaatsen. Ik heb daarom ook het serviceabonnement van Feenstra opgezegd, omdat ik twee jaar garantie heb op de nieuwe ketel. Nu moet ik alsnog dat mei 2018 abonnementskosten betalen bij Feenstra, terwijl de ketel bij onze verhuizing al stuk bleek te zijn.

Als mijn serviceabonnement per direct wordt beeindigd, omdat de ketel bij het afsluiten van het contract al stuk was.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 09 augustus 2017 om 12:13 geantwoord

Geachte heer Pothuizen,

Naar aanleiding van uw bericht op de website klacht.nl reageren wij als volgt.

Allereerst betreuren wij het ten zeerste dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Wij hechten er namelijk veel waarde aan dat de klant tevreden is.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij inmiddels telefonisch contact gehad en hebben wij de situatie uitgebreid besproken.

In dit specifiek geval hebben wij besloten om u niet te houden aan de minimale looptijd van het serviceabonnement. Uit het oogpunt van transparantie en klantvriendelijkheid hebben wij besloten om af te zien van de minimale looptijd van het serviceabonnement en gaan wij de termijnbedragen vanaf mei 2017 crediteren.

Wij waarderen u als trouwe klant en betreuren het dat er niet eerder adequaat is gereageerd op uw klacht. Via deze weg willen wij onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak wat is ontstaan.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Feenstra Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door roald pothuizen