Klacht: Geld weg en iZettle niet bereikbaar.

op 06 mei 2018 over iZettle in de categorie Betaalsystemen

Nadat wij op 123 de bestelde kaartlezer hadden ontvangen bleek dit niet wat we ervan hadden verwacht. Het is een soort klein licht rekenmachientje dat absoluut geen vertrouwen bij de klant wekt. We namen dus binnen 14 dagen contact op met de klantenservice en kregen te horen dat het apparaatje wel geretourneerd kon worden maar dat het dan naar Polen verzonden moest worden (ondanks dat ze gewoon een vestiging in NL hebben). Wij hebben het apparaatje dus naar Polen verzonden en kregen op 203 netjes van DHL de bevestiging dat het pakketje met handtekening was aangenomen door iZettle in Pole.

Na een week hadden we nog niets vernomen dus een enailtje richting iZettle met de vraag wanneer we het bedrag retour kunnen verwachten. Direct de volgende dag een email met de boodschap: Ik ga het direct voor u navragen bij de afdeling financiën en neem dan zsm contact met u op. We horen vervolgens twee(!) weken niets van iZettle en we sturen dus een vriendelijke doch duidelijke email dat we het niet accepteren dat ze gewoon ons geld niet retour storten en vragen weer wanneer we het geld retour mogen verwachten. U raadt het al: geen enkele reactie vanuit iZettle.

124 gaan we dan toch maar bellen en krijgen we een vriendelijke medewerker aan de telefoon. Hij ging zich even inlezen hoe het allemaal zat en vertelde op 124 dat het geld al onderweg was en vandaag of morgen op de rekening zou staan. Dat is top zou je denken, maar u raadt het al: vandaag 204 staat er nog geen euro op de rekening.

Dit is puur bedrog of klantje pesten en dit verwacht je echt niet van een betaalprovider. We hebben ook het klachtenformulier gebruikt om zeker te zijn dat niet een rotte appel in de klantenservice dit veroorzaakt en al onze berichten onderschept zodat management het niet te zien krijgt. Ze zijn 100% zeker binnen de NL vestiging van iZettle op de hoogte van deze situatie. Emails worden genegeerd, aan de telefoon wordt ons voorgelogen en vandaag precies een maand nadat het pakket met handtekening in Polen door iZettle is ontvangen nog steeds geen geld retour.

Het mooiste is: we hebben het over een bedrag van €19 hele euros.

Ik ben blij dat we er tijdig zijn achtergekomen wat dit bedrijf voor een normen en waarden heeft. Want voor hetzelfde geld ding het nu om een maandomzet van €19.000,- waar iets mee fout is gegaan.  En dan was deze hele situatie toch echt nog een heel stuk pijnlijker geweest.

Het telefoongesprek van 124 waarin door iZettle bevestigt werd dat het pakket ontvangen is en alles in orde was heb ik opgenomen. Ik overweeg het hele zaakje over te dragen aan mijn rechtsbijstand verzekering. Zulk gedrag van ondernemingen moeten we niet accepteren. Dan is de volgende namelijk ook weer het haasje.

€19 retour en excuses.

Alle klachten die gemeld zijn door Denis56789