Klacht: Doe het alsjeblieft niet!

[email protected] op 21 september 2020 over Its Beautiful in de categorie Juweliers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het is een garagebox waarbij je veel te veel geld betaald voor (Chinese) spullen. Er is geen mogelijkheid om te bellen en ze schrapen elke euro bij elkaar. Het valt onder Tiara Benelux BV, waarbij dit een onderdeel is en waarschijnlijk zo in de vuilnisbak gaat, zodra het water aan hun lippen staat. Andere naam en website logo en weer door onder de paraplu van Tiara. Ik had een product retour gestuurd in hun eigen verpakking en bij aankomst zou dit beschadigd zijn. Ik moest 30% (50,-) betalen en de rest mocht ik besteden in hun webshop. Dat is nooit een goede oplossing en er was geen andere mogelijkheid! Bij de vraag om het product dan maar op te halen vanaf mijn vakantieadres, was er een mevrouw die riep dat ze de politie zou bellen als ik langs zou komen. Dit geeft aan met wat voor soort mensen ze te maken hebben, gezien ik totaal niet driegend of moeilijk wilde doen. Het is een rare tent die ook zaken doet met BOL.com. Als je echt iets wilt bestellen, doe het dan via BOL.com zodat je niks met hun te maken hebt! Ik heb dikke spijt van mijn aankoop en mijn vrouw draagt niet eens de ketting meer na al deze ellende. Slechtste aankoop (by far) in mijn leven!

Gewenste Oplossing:

Niet, het is een slechte onvriendelijke zelfs onbeschofte webwinkel die alles eraan doet om mensen op te lichten en geld te krijgen. Ze zijn aangesloten op instanties die het voor hun opnemen, dus juridisch gezien moet je veel geld erin gaan stoppen om het aan te vechten.
Ik ben nog nooit in mijn leven zo slecht behandeld en onterecht veroordeeld als persoon. Dit is de slechtste aankoop by far in mijn leven!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Its Beautiful over deze klacht.

Bericht van Its Beautiful

4 jaren geleden - We hebben van deze klant een gouden ketting retour ontvangen waarvan het aangehechte label was verwijderd. Daarnaast zat de ketting behoorlijk in de knoop en was deze dus beschadigd. Om de klant toch tegemoet te komen hebben wij de klant twee opties geboden; wij passen een waardevermindering toe of de klant kan de ketting, tegen vergoeding van de verzendkosten, terug ontvangen. De klant gaf aan langs te willen komen om zijn punt duidelijk te maken. I.v.m. de Coronacrisis ontvangen wij op dit moment geen klanten op kantoor, maar wanneer een klant dusdanig dreigend overkomt ontzeggen wij hem/haar de toegang tot het pand. Vervolgens hebben we de opties nogmaals aangeboden tijdens een telefoongesprek, waarna de klant, via de e-mail, akkoord is gegaan met het opnieuw toesturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Wij gingen er vanuit dat de kwestie opgelost zou zijn, maar dit blijkt nu alsnog niet het geval te zijn.

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

4 jaren geleden - Om van beneden naar boven te werken. Als Its beautiful denkt dat het met terug sturen is opgelost na alles wat ik heb aangegeven, dan zijn jullie enorm naïef. Onvriendelijk en niet luisterend naar de klant hebben jullie mij een ultimatum gesteld waarbij ik altijd de verliezer ben. De verbinding was door jullie verbroken en contact opzoeken mag alleen via email. Mijn vrouw is helemaal klaar met haar sierraad en draagt niks meer. Wel heb ik zojuist 380,- euro overgemaakt en al eerder 130,- euro voor het juiste kettingtje. Totaal 500,- euro ellende om de hals van mijn vrouw is geen fijn aandenken en zal het zonlicht ook niet meer zien helaas. Als het om corona zou gaan, dan had de mevrouw in kwestie dit ook netjes kunnen aangeven en had ze zelfs een goed punt. Daarentegen was er iemand die in paniek riep dat ik niet welkom was en de politie zou bellen. Opnieuw niet erg klantvriendelijk in mijn beleving. Om terug te komen op jullie verzegeling, eerder heb ik al aangegeven dat het erg verwarrend is. De zegel is een plastic bolletjes ty-rap wat niks aangeeft. Her staat niks om vermeld en ziet eruit alsof jullie een label eraf hebben gehaald. Als het verzegeld moet zijn, dan moet je dit ook duidelijk vermelden op de zegel en niet eruit laten zien of jullie het vergeten zijn eraf te halen. Daarnaast kon mijn vrouw de hanger er nooit overheen schuiven om te kijken of het goed valt. Het bestellen van een kleinere ketting gaf aan dat ik dit direct wilde oplossen voor mijn vrouw. Helaas willen jullie niets oplossen en alleen maar geld zien. Het is niet logisch om een klant een voorstel te doen om 30% in te nemen en de rest in een webshop te spenderen. Daar ga ik niet mee akkoord uiteraard. Het is vreemd dat jullie spreken over “de klant tegemoet te komen” omdat jullie mij twee voorstellen hebben gedaan die beide in jullie voordeel zijn en mij met hoge kosten (ketting) laat zitten. Nadeel is dat jullie mij voor het blok zetten en dit erg lang willen rekken. Helaas ben ik van het snel oplossen en daarom heb ik alles netjes betaald om geen problemen met Klarna te krijgen. Maar zoals ik telefonisch heb aangegeven voel ik mij voor het lapje gehouden en zal ik dit niet accepteren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Its Beautiful in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Its Beautiful een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Its Beautiful

Heeft op 21 september 2020 om 13:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben de klant twee opties geboden en de klant is akkoord gegaan met één van deze twee opties. De kwestie is in onze ogen dan ook afgehandeld. Was de klant akkoord gegaan met de optie voor een tegoedcode, dan had de klant alsnog voor een flink bedrag een nieuw sieraad uit kunnen kiezen of de tegoedcode kunnen laten uitkeren in de vorm van één of meerdere cadeaubonnen. De klant heeft ervoor gekozen, echter, om het product opnieuw op te laten sturen en wij hebben aan deze wens voldaan.

Bericht van Its Beautiful

4 jaren geleden - Gezien de onredelijkheid die de klant tentoonstelt, kiezen wij ervoor om niet verder in te gaan op deze kwestie en deze voor nu als afgehandeld te zien.

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

4 jaren geleden - Its beautiful geeft aan dat de klant onredelijk is en daarom niet wilt reageren. Hoe denkt its beautiful hoe de klant zich voelt na een onreddelijke oplossing te krijgen van its beautiful. Dit is even snel een cursus klantenservice. Het is mij al eerder aangegeven dat de geboden oplossing geen oplossing betaamd. Dus hoe gaan jullie dan schikken?

[email protected]

Heeft op 21 september 2020 om 14:05 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Its beautiful geeft aan dat de klant onredelijk is en daarom niet wilt reageren. Hoe denkt its beautiful hoe de klant zich voelt na een onreddelijke oplossing te krijgen van its beautiful. Dit is even snel een cursus klantenservice. Het is mij al eerder aangegeven dat de geboden oplossing geen oplossing betaamd. Dus hoe gaan jullie dan schikken?

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]