Klacht: IPhone reparatie duurt eeuwig.

op 28 april 2017 over Geeksquad in de categorie Verzekering

In 2015 een IPhone 5s gekocht en verzekerd via Geeksquad. Premie €16.49 per maand.

in 2016 ergens is het toestel gevallen, Barst in het scherm.
Toestel ingeleverd bij Media Markt. Na 4 weken maar eens gaan bellen. Toestel zou net opgestuurd zijn, en ja na 5 weken krijg ik tot mijn verbazing een nieuw toestel. (blijkt dan een refurbished toestel te zijn).

Refurbished betekend letterlijk vertaald “gerenoveerd”. Oftewel een opgepoetst 2e hands toestel.

Dit terwijl ik enkel een barst in het scherm had, verder was er niks mis mee. Ik vraag mij dus af waarom op deze manier.

Dit kost mij los van de premie die ik al een jaar had betaald ook nog €50 eigen risico.

Na een week wil het opgepoetste ding ook niet meer opstarten. (was dus niet gerenoveerd) Dus ik weer boos terug naar de Media Markt. Na 2 weken vervolgens krijg ik weer een ander renovatieproject. Deze deed het verder wel prima. Hiervoor hoefde ik geen eigen risico te betalen.

Nu een maand terug weer stuiter en weer barst in scherm. Verzekering loopt nog dus weer ingeleverd. Nu inmiddels 4 weken verder en nog geen enkele reactie. Net maar even een boze mail gestuurd waarin ik uitleg dat ik het gebarsten scherm binnen 1 uur voor €90,– had kunnen laten vervangen.

Service is ver te zoeken bij Geeksquad. De handel in Refurbished toestellen is klaarblijkelijk zo lucratief dat ze de goede toestellen niet gerepareerd retour zenden maar waarschijnlijk gewoon verhandelen. Hun eigen klanten krijgen dan de wat oudere meuk netjes opgepoetst.

De volgende keer een verzekering waar ik zelf kan bepalen waar ik mijn toestel laat repareren.

Als een defect toestel al opgestuurd dient te worden en het betreft een relatief simpele klacht als een gebarsten scherm moet dit binnen een week opgelost zijn met behoud van eigen toestel.

Zoals het nu gaat zou ik nooit tevreden zijn.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Geeksquad

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Geeksquad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door cdspeler