Klacht: iPhone 1 jaar garantie, niet 3 jaar

op 17 februari 2018 over Amac in de categorie Computerwinkels

Mijn iPhone 6s plus crashed sinds 2 weken continue, is zeer traag, en alle foto’s die gemaakt zijn worden grijs. Vandaag ter reparatie aangeboden, echter wilde de medewerker telefoon niet aannemen. Hij zei dat het om een zakelijk aankoop gaat en er dus geen garantie is.

Wij zijn een trouwe klant bij amac en hebben vele producten bij hen gekocht voor de 3 jaar service. Bij iedere aankoop is er nog nooit geïnformeerd over dat een zakelijke aankoop maar 1 jaar garantie heeft. Bij de eerste aankoop werd waarschijnlijk om een bedrijfsnaam gevraagd zonder uitleg van de consequenties. Bij alle volgende aankopen werd alleen om postcode gevraagd en hebben wij geen weet dat het geregistreerd staat als zakelijke aankoop.

Verkoper gaf aan als ik niet mee eens was dat ik met de hoofdkantoor moet bellen. Ik heb hem gevraagd of hij namens de winkel waar ik het gekocht hebt kan bellen. Immers heb ik de meer dan €1000 kostende mobiel gekocht in deze winkel met de service. Hij was hier zeer onbeleefd in en zei dat het mijn telefoon was en dat ik dus zelf moet bellen, daarnaast is het een drukke zaterdag dus wilde hij graag verder. Dit vond ik een zeer onbeleefde niet klantgerichte aanpak.

Eerder nooit problemen gehad met de garantie, wel een keer eerder bij een MacBook waarna reparatie een rekening kwam, dit was echter opgelost na een telefoontje en Apple repareerde het onder garantie. Ik heb ook een keer gevraagd in de Apple store hierover en zij gaven aan dat het voor de garantie niet uitmaakt.

Amac adverteerd met 3 jaar garantie en goede service. Hier is niks van waar. Volgende aankopen zal ik alleen nog maar bij Apple store doen. Volgens de consumentenwetgeving heb je namelijk recht op een goed werkend product gedurende de levensduur van het product, welke in veel gevallen sowieso langer is dan 2 jaar. De 3 jaar van Amac is dus alleen voor promotionele doeleinden. Wanneer je garantie claimed proberen ze daar hard onder uit te komen. Voor de jaar langer garantie zou ik niet bij Amac kopen, deze krijg je namelijk ook bij Apple store, en in vele gevallen krijg je dezelfde dag nog je iPhone terug i.p.v. de lange reparatietijden van amac.

Ik heb recht op 3 jaar garantie, dus reparatie van mijn IPhone onder consumentengarantie.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Amac

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Amac nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dragoon