Klacht: intimiderende hoofdconducteur

op 04 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmorgen 4-7-2012 om 9.46 uur stapte ik met mijn zoon van 17 jr. in Rotterdam-C op de trein naar Maassluis. Het was rustig in de trein, in onze wagon zaten zo’n 6 mensen. Toen de hoofdconducteur om onze plaatsbewijzen vroeg pakte ik deze uit mijn tas. Ondertussen zei hij tegen mijn zoon dat hij thuis toch ook niet met z’n schoenen op de bank mag. Ik vond het terecht dat hij mijn zoon erop aansprak dus hield ik me afzijdig. Mijn zoon, die direct zijn voeten op de grond zette vertelde vriendelijk dat dat thuis wel mocht. Deze meneer zei toen, “ja, maar daar word geen boete van 70 euro gegeven en hier kan je dus wel een boete krijgen’. Mijn zoon bleef de meneer aankijken maar wist niet hoe te reageren. Toen hij daarop mijn zoon vertelde dat hij asociaal was omdat hij met zijn gore schoenen ZIJN trein bevuilde, zei ik tegen mijn zoon dat hij z’n excuus maar moest maken. Mijn zoon was op dit moment beduust door de manier waarop de conducteur hem aansprak. De conducteur begon toen tegen mij tekeer te gaan dat ik me er niet mee moest bemoeien. Ik vertelde hem dat ik de moeder ben en vind dat hij erg lang blijft doorgaan over zo’n klein incident. Toen verweet hij mij dat ik mijn kind niet had opgevoed en dat hij, doordat ik ‘zo tegen hem praatte’ de nijging had om die boete écht uit te schrijven. Hij vroeg me zelfs: ‘zal ik alsnog die boete uitschrijven?’ Ik zei dat hij moest doen wat hij niet laten kan. Daarna liep de conducteur door en begon tegen andere passagiers z’n beklag te doen over de opvoeding van tegenwoordig. Ik zei tegen mijn zoon dat we hier volgens mij wel een klacht over kunnen indienen, waarop de conducteur terug kwam lopen met z’n mobiel en gelijk de klachtenlijn wilde bellen want hij wilde wel z’n weerwoord kunnen geven. Ik vertelde hem dat ik dat thuis zou doen met een kopje koffie erbij maar hij had al gebeld. Op dit moment vroeg hij mijn ID. Sorry hoor, maar dit ging mij te ver. Ik gaf mijn ID niet en zei, terwijl hij waarschijnlijk telefonisch contact had, dat ik hem erg intimiderend vond overkomen. Ik ga er vanuit dat degene die hij aan de telefoon had, dit ook heeft kunnen horen.
Ik ben al de tijd beleefd gebleven en ben niet gaan gillen of dreigen. Al met al vind ik dat deze conducteur een cusus sociale vaardigheden goed zou kunnen gebruiken.
Ik ben absoluut TEGEN geweld! Maar als moeder van 3 puberkinderen kan ik mij voorstellen dat deze conducteur agressie bij pubers opwekt.

Ik wil dat deze hoofdconducteur word aangesproken op zijn gedrag.
Want wees nou eerlijk, RESPECT moet toch ook van beide kanten komen?!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 04 juli 2012 om 13:19 geantwoord

Mevrouw gebeld en incident besproken. Klacht wordt doorgegeven aan verantwoordelijke management en besproken met de conducteur.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Tamara496