Klacht: Internet abonnementsprijzen van G75/100 en G150 kloppen van geen kanten

op 20 juni 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Een familielid, met Caiway klantcode 49391, woonachtig te \\\’s-Gravenzande heeft een G150 internet abonnement voor €45,95 per maand. Ikzelf, al 17 jaar een Caiway internet-klant met klantcode 48889, ook woonachtig te \\\’s-Gravenzande heb een G100 (was onlangs G75) internet abonnement voor €44,45 per maand. Geen van ons beide zit in een actieperiode. Voor €1,50 verschil heeft mijn familielid dus 50% meer snelheid. Dat klopt toch van geen kanten en staat toch in geen verhouding! Ik zit nu met een gevoel dat ik enorm ben benadeeld door Caiway omdat ik TE VEEL heb betaald voor mijn G75/G100 internet abonnement.

Ik verlang dat Caiway mijn internet abonnementstarief naar ratio verlaagd of dat Caiway mij ook een G150 internet abonnement verstrekt voor €1,50 meer per maand.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 20 juni 2016 om 10:54 geantwoord

Beste heer van den Ende,

Ik begrijp dat u en uw familie lid verschillende tarieven betalen voor de abonnementen. Ik heb het abonnement dat u heeft nagekeken en zie dat u gebruik
maakt van het alles in 1 glas start abonnement dat enkele jaren geleden aangeboden is met 75 mbit. Het G100 pakket dat uw familielid had is een pakket dat hierna aangeboden is. In verband met tariefs en snelheidswijzigingen is het G100 pakket inmiddels gewijzigd naar G150 en is uw snelheid van 75 mbit verhoogd naar 100 mbit, het G150 pakket is als pakket nooit aangeboden maar alleen gebruikt als overgangsmaatregel voor de klanten die gebruik maakten van het G100 pakket.

Beide pakketten worden niet meer aangeboden, het kleine prijsverschil komt voort uit het feit dat beide pakketten inmiddels verouderd zijn en beide destijds een ander tarief hadden. Wij kunnen er dus ook niet voor zorgen dat u naar het G150 pakket toe gaat.

Uiteraard heeft u wel de mogelijkheid om uw abonnement te wijzigen naar het huidige portfolio, u kunt dan kiezen uit het G75, G250 of het G500 pakket. Onze huidige pakketten kunt u terugvinden via de volgende link ; https://www.caiway.nl/site/nl.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Jeanine
Caiway Webcare Team

Heeft op 20 juni 2016 om 11:12 geantwoord

Voor 100,0 Mbits/s betaal ik nu €44,45 per maand en mijn familielid betaald nu voor 150,0 Mbits/s €45,95 per maand. Het prijsverschil staat in geen verhouding tot het snelheidsverschil.
Ik blijf dus bij mijn eis dat Caiway mijn internet abonnementstarief naar ratio moet verlagen of dat mij ook een 150,0 Mbits/s internet abonnement moet worden verstrekt voor €1,50 meer per maand.

Reactie van de melder van de klacht Cornelis van den Ende

7 maanden geleden - Ik zie dat de deze klacht door Caiway al naar status 'Opglost' is gezet. Als Caiway er zo over denkt dan zie ik mij helaas genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen over hun tarievenbeleid ten opzichte van de aangeboden internetsnelheid.

Bericht van Caiway

7 maanden geleden - Aan elk pakket zitten actievoorwaarden en prijzen verbonden, zo ook aan het pakket dat u heeft en aan het pakket dat uw familielid heeft. Wij kunnen u helaas niet omzetten naar het G150 pakket omdat deze niet meer wordt aangemeld, de huidige pakketten vindt u via de link die ik u heb gestuurd. wij kunnen uw snelheid helaas niet aanpassen tenzij u overgaat naar één van onze andere pakketten. Uit coulance kan ik u een tegemoetkoming geven van 20 euro, ik hoor graag of u hiermee akkoord gaat. Zo niet, dan staat u uiteraard in uw recht om andere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Jeanine Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Cornelis van den Ende

7 maanden geleden - Waarom ga ik van G75 naar G100 en mijn familielid van G100 naar G150 terwijl we bijna net zoveel betalen? Dat klopt toch helemaal niet! Als u dit zelf overkwam dan pikte u het ook niet. Een vergelijk: stel u hebt een standaard (geen aanbieding) abonnement op het magazine Linda voor €44,45 per jaar waarvoor u acht edities per jaar krijgt; maar uw buurvrouw, ook met een standaard abonnement (geen aanbieding), krijgt voor €1,50 meer twaalf edities per jaar; dan voelt u toch ook dat er iets niet klopt en dat u wordt benadeeld? Zou u daar niet over zeggen of niets mee doen? Trouwens uit het hierboven staande blijkt het dus wel te kunnen dat de internet snelheid zomaar kan worden aangepast. Als het G150 abonnement niet meer bestaat waarom werd mijn familielid dan onlangs overgezet van G100 naar G150? Die €20 coulance tegemoetkoming ben ik totaal niet in geïnteresseerd en ik heb geen zin om nog langer tegen ‘dovemansoren te praten’. Ik stop met reageren op deze website. Ik heb ondertussen sterk het gevoel dat u zich niet in de schoenen van een consument kan verplaatsen, of daarvoor geen beslissingsbevoegdheid heeft. Zo kom ik niet verder en helaas voel ik me door u genoodzaakt om juridische stappen te gaan ondernemen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cornelis van den Ende