Klacht: Installateur levert slecht werk

op 23 april 2017 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Sinds 4 weken (21 maart 2017) heb ik een nieuw modem van Ziggo. Eigenlijk zou de installateur kabels trekken, wat afgesproken was tijdens het telefonisch maken van de afspraak met Ziggo. Maar deze installateur zei, dat hij daar geen zin in had op zaterdag. Hij wilde een nieuwe modem installeren en daarmee zou alles opgelost zijn. Ik moest nog wel een “tussenstation” van €65.- aanschaffen, maar dan zou ik door het hele huis internet/Wifi hebben en was kabels trekken niet nodig.
In de dagen daarop bleek internet en Wifi steeds opnieuw uit te vallen. Telefonisch contact met Ziggo leverde niets op, daar zij alleen weten wat er op hun checklist staat. Ik heb vervolgens drie keer moeten bellen, om bij Gods gratie nogmaals een installatie monteur langs te laten komen.
Deze kwam afgelopen dinsdag 18 april. Deze was bij binnenkomst al onaardig en niet behulpzaam. Hij gaf mij vervolgens een totaal ander advies en verkocht mij voor nog eens €99.- extra wifipunten. Op vragen die ik stelde zuchtte hij, gaf geen antwoord en zei dat hij het allemaal wel wist en de vorige installateur niet. Ik heb hem zijn werk laten doen, er van uit gaande dat hij inderdaad wel wist waar hij mee bezig was. Maar was erg onsympathiek. Op het moment dat hij bijna klaar was, arriveerde mijn client. Ik kreeg de extra wifipunten zonder uitleg in mijn handen gedrukt, hij zei dat alles werkte en ik moest het werkformulier ondertekenen.
Hij is vertrokken en toen ik 10 minuten later mijn internet checkte……bleek dat ik nu helemaal geen internet meer had!!!! Ik heb een zaak aan huis. Clienten konden vervolgens niet meer pinnen, geen afspraken maken, geen muziek tijdens de behandelingen, geen zakelijke mail beantwoorden etc. etc.
Ik heb direct Ziggo gebeld en melding gemaakt. Doordat er geen verbinding was met internet konden ze niets voor mij doen en kreeg ik dood leuk te horen dat er maandag 24 april pas weer een monteur langs kon komen. Bijna een week zonder internet dus. De installateur die nog maar net weg was, wilden ze niet terug laten komen. Ze konden niets anders voor me doen, dan mij tot 24 april laten wachten.
Doordat clienten niet konden pinnen heb ik nu extra kosten en werkuren gemaakt door dat ik facturen moet gaan maken en met de post opsturen. Ik heb geen gebruik kunnen maken van internet gerelateerde producten waar ik maandelijks voor betaal. Heb in mijn praktijk niet de service kunnen bieden, op de standaard zoals ik deze wil geven (o.a. doordat ik dus ook geen muziek had) en ik ben hierdoor over mijn data internetbundel van mijn Ziggo abonnement gegaan, wat extra kosten met zich mee brengt.
Hoe bestaat het dat Ziggo een klant zo laat zitten, terwijl de monteur de fout heeft gemaakt, pas net weg is en ik als klant maar moet zien hoe ik het oplos. Dat kán echt niet.

Ik wil graag voor de dagen dat ik geen internet heb gehad compensatie voor de bovengenoemde zaken en de extra gemaakte kosten die ik heb moeten maken. Het feit dat ik bijna 4 weken met slecht functionerend internet heb gezeten en hiervoor 3 keer langdurig met Ziggo heb moeten bellen. Naast het ongemak extra uren die ik heb moeten maken en irritatie die ik hiervan heb gehad, lijkt mij een maand restitutie van de abonnementskosten geen onterecht verzoek.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fuzz-et