Klacht: Insta verwijderd accounts niet

op 16 maart 2020 over Instagram in de categorie Social Media

Mijn nicht heeft een insta gemaakt voor mijn zoon van 10. Een professionele aangezien hij een topsport bedrijft en een persoonlijke. Ik kwam hierachter en heb haar gevraagd het te verwijderen. Enkele maanden later kwam ik er door een vriendje die op bezoek was achter dat het account nog actief is, ik kon deze niet zien maar bij inloggen op een aangemaakt nieuw account kon ik deze wel zien: zij had mij dus geblokkeerd.

Nu heb ik haar opnieuw nadrukkelijk verzocht het account te verwijderen. Zij post ook nog foto’s van hem hierop, zij is nauw betrokken bij de vereniging waar hij traint dus heeft alle ruimte hem te filmen en fotograferen. Zij heeft twee weken na mijn verzoek dit nog steeds niet gedaan. Ik heb de accounts meerdere malen inmiddels via instagram geprobeerd te rapporteren maar hun verwijderen het niet omdat ik volgens hun niet kan weerleggen dat het mijn zoon is (zij heeft op het account geschreven dat het account word gemonitord door zijn moeder). Ik ben ten einde raad en des duivels inmiddels. Informatie ingewonnen en het advies is aangifte doen. Gezien zij betrokken is bij de sportvereniging voorzie ik dat ze wanneer ik aangifte doe represailles zal uitvoeren. Ook in de familie zal aangifte niet in dank worden afgenomen, echter ik als wettelijke vertegenwoordiger wil mijn kind niet op social media hebben tot hij een leeftijd heeft waarop hij zelf kan beslissen wat hij erop kwijt wilt en niet (de Regel in huis hier is 15 jaar). Hoe kan ik aangifte omzeilen en het account toch laten verwijderen. Instagram stuurt mij dus toe dat het account niet verwijderd kan worden. Dit waarschijnlijk ivm veel volgers. Dank u wel op voorhand voor uw advies

Wanneer de accounts zijn verwijderd

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Instagram

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Instagram nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mjbvd