Klacht: Inloggegevens kan ik niet opvragen omdat ze een nieuwe website hebben

op 04 september 2015 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wil mijn inloggegevens opvragen bij Ov Chipkaart, maar deze kunnen zij mij niet geven, met de reden dat de website vernieuwd is. Onzin in mijn ogen, want de gegevens staan gewoon opgeslagen.

De volgende mail ontving ik:

Geachte mevrouw ———,

Op 03-09-2015 heeft u ons een e-mail gestuurd. Ik vind het vervelend voor u dat u niet kunt inloggen.

Op de vernieuwde website, is het niet meer mogelijk om uw gebruikersnaam op te vragen. Deze is ook niet bij ons bekend. De reden hiervoor is dat u gerust een nieuw account aan kunt maken en uw OV-chipkaart nogmaals hieraan kunt toevoegen. Ik adviseer u om dit te doen.

Zo registreert u zich voor Mijn OV-chipkaart:
u klikt op ‘Registreren’;
vul een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord in en herhaal uw wachtwoord. Binnen enkele minuten ontvangt u een bevestiging per e-mail. Hiermee kunt u uw account compleet maken;
klik binnen 48 uur op de link in de e-mailbevestiging. Ziet u geen link, kopieer dan de tekst vanaf ‘http’ tot en met de cijfercode in de adresbalk van uw browser;
vul uw gebruikersnaam in

u kunt nu onder ‘voeg kaart toe’ uw kaart toevoegen aan uw account.

Na het toevoegen van uw kaart, kunt u gelijk tot 18 maanden OV-reishistorie inzien. Ook kunt u declaratieoverzichten maken, uw kaarten beheren, gegevens wijzigen en gebruikmaken van onze online services.

Wat als het toevoegen van een kaart aan het account niet lukt?

Als het toevoegen van een kaart niet lukt, controleer dan of:

Persoonlijke OV-chipkaart
1. de geboortedatum die u invult, overeenkomt met de gegevens op de persoonlijke OV-chipkaart die u wilt toevoegen;
2. u de juiste postcode ingevuld heeft. De ingevulde postcode moet gelijk zijn aan de postcode waarop u de persoonlijke kaart is aangevraagd. Bent u inmiddels verhuisd? Dan raden wij u aan om bij het toevoegen van uw kaart uw oude postcode te gebruiken. Nadat u de kaart heeft toegevoegd, kunt u online een adreswijzigingsformulier aanvragen.
3. uw OV-chipkaart door uw werkgever is besteld. Dan staat de OV-chipkaart niet op uw eigen adres geregistreerd, maar op het adres van uw werkgever. Vul daarom de postcode van uw werkgever in, waaronder de kaart staat geregistreerd. Gebruik vervolgens uw eigen naam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer om uw OV-chipkaart toe te voegen.
Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,50 p.g.).

Carla Bentveld
Klantenservice OV-chipkaart

Ik ben pas tevreden wanneer ik weer in kan loggen op mijn oude account, waar AL mijn gegevens staan die ik nodig heb voor mijn werk!

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Leonoor Kinkel