Klacht: ING/Fiditon

op 21 juli 2015 over ING in de categorie Banken

Ik heb al jaren een schuld bij ING op mijn toenmalige bankrekening. Schuld was ongeveer 15000 euro. Ik heb afgelopen jaren meer dan 26.000 euro afbetaald. Na vele jaren trouw betalen kon ik vanwege werkeloosheid niet meer aan de rente voldoen, de schuld is al voldaan, Volgens Fiditon (zoveelste incasso bureau) staat er nog een bedrag van 5200 open aan rente na al jaren. Het is bevestigd dat de hoofdsom allang is voldaan. De vorige incassobureau was er mee eens dat het bedrag verlaagd dient te worden, immers de hoofdsom, kosten en rente was allang betaald. Het kan niet zo zijn dat over een bedrag van 15k 100% aan rente en kosten worden berekend dus totaal meer dan 30k. Ik heb een voorstel gedaan om 1429,50 nog af te betalen in maandelijkse termijnen. Fiditon kwam met een bedrag van 2500 maar dan in 1 keer. Hierop heb ik meerdere malen op gereageerd dat ik dit bedrag alleen maandelijks kan aflossen in termijn vanwege mijn fin. kwestie. Zij hebben al mij maandelijkse kosten en verdere info ontvangen. Tot op heden dreigen ze alleen maar met wij willen het bedrag van 5200 in 1 keer, etc.
Ik word hier echt moe van. Het is treurig dat ING nadat zij zoveel hebben verdiend aan mij niet een keer zijn verantwoordelijkheid neemt. Het kan niet zo zijn dat een bank die door de burger overeind is gehouden zo haar geld wilt verdienen.

Ik wil nu een oplossing hebben door vermindering van de rente en dit bedrag in maandelijkse termijn af te betalen. Ook wil ik eindelijk dan uit die BKR komen. Dit achtervolgt mij al jaren en ik wil nu dat ING zelf die verantwoordelijkheid neemt, het dossier en de informatie terughaalt en niet wijst naar de incassopartners, die enkel geld wilt verdienen maar goed en juist communiceren of inhoudelijk ingaan op je vraag ho maar.

IK HEB ER GENOEG VAN NA AL DIE JAREN

mei 2017 is nog steeds niet opgelost

Dossier terugnemen. kwijtschelding rente, afsluiten BKR

En laat webcare dit nu oplossen door een manager van ING en niet door een incasso bureau of derden.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 21 juli 2015 om 14:24 geantwoord

Beste Daytona,

Wat een vervelende situatie, maar helaas kan ik niet verder helpen. De zaak is in handen bij Fidition en alleen zij kunnen je verder helpen en verder informeren. Ik raad je aan om in contact te blijven.

Groet,

Deniz
ING Webcare team

Reactie van de melder van de klacht Daytona

2 jaren geleden - Webcare, bedankt voor jullie hulp, NOT is jullie doelstelling om 0 klachten op deze site te hebben voor je werkgever? ING is de eigenaar en opdrachtgever van dit dossier en dient zijn verantwoordelijkheid te nemen om dit in alle redelijkheid op te lossen. Deze klacht is niet eens opgepakt want binnen 15 minuten kreeg ik een reactie. Je word dus door ING niet serieus genomen.

2 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht Daytona

2 jaren geleden - is NIET opgelost

Heeft op 19 mei 2017 om 16:55 geantwoord

nog niet opgelost. ing schandalig

Alle klachten die gemeld zijn door Daytona