Klacht: ingangsdatum voordeelurenkaart

op 12 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen zaterdag, 7 juli 2012 moest ik met de trein van Maassluis naar Arnhem.
Aangezien mijn zwager ernstig ziek is en nog maar een paar maanden te leven heeft zal ik de komende maanden regelmatig naar Arnhem reizen. Om die reden wilde ik een nieuwe voordeelurenkaart aanvragen. Ik heb een ns voordeelurenkaart gehad maar het abonnement was niet meer geldig. Omdat de kaart zelf tot eind dit jaar geldig is moest ik ook een nieuwe kaart aanvragen, toevallig kon ik mooi gebruik maken van de €10,- korting. De ingangsdatum moest ivm verwerking 14 dagen verder liggen (het was 4 juli ). Ik moest gelijk betalen en heb toen maar voor de zekerheid een bewijs van betaling en bestelling uitgeprint.
Zaterdag een kortingskaartje gekocht en vertrokken naar Rotterdam om daar over te stappen op de trein naar Utrecht. In Rotterdam aangekomen bleek er storing te zijn bij Gouda en moesten we reizen via Schiphol, vervelend maar ja, kan gebeuren. Gelukkig kon ik van Schiphol een directe trein naar Arnhem nemen maar net voor Ede-Wageningen kreeg ik controle en de conducteur accepteerde mijn kortingskaartje niet omdat mijn kaart nog niet geldig was. Het bewijs van aanvraag en betaling was niet genoeg voor haar. Eerst zei ze dat ik een kaartje van €35,- euro bij haar moest kopen maar even later heeft ze me de trein uit laten stappen zodat ik op het station een nieuw kaartje kon kopen en dan met de volgende trein verder reizen. Ik snap dat deze mevrouw helemaal haar werk deed maar vond het wel bijzonder flauw. Er zullen heus wel mensen in de trein hebben gezeten die een voordeelurenkaart hadden, en dan mag je toch tot drie passagiers meenemen die van dezelfde korting gebruik mogen maken?! Ik was toch geen zwartrijder en wat kan ik er nu aan doen dat het 14 dagen moet duren om zo’n kaart te maken. Nu, achteraf, heb ik de kaart gisteren al ontvangen maar kan er dus tot de 18e niet met korting mee reizen.
Al met al kwam ik een uur te laat in Arnhem aan en baalde enorm. Kan er nu werkelijk niet iets op verzonnen worden zodat je voordeelurenkaart gelijk in kan gaan? Ik had al een kaart, alleen is die nog maar tot het eind van het jaar geldig. Het moet toch mogelijk zijn om deze kaart te activeren en aan het einde van het jaar een nieuwe kunnen krijgen?

Heb trouwens 4 maal geprobeerd mijn mail via “Eva”te versturen maar kreeg steeds te zien dat er surverproblemen waren……..

M.I.Bosch

in ieder geval dat ik mijn kaart al eerder kan gebruiken.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 16 juli 2012 om 09:04 geantwoord

De klant reisde bewust zonder kaart en zonder dat het abonnement al in was gegaan. Dit is voor ons onacceptabel. Het verzoek is daarom door ons afgewezen.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door chiro