Klacht: ING Bank betaalt restitutie niet terug, ondanks afschrift van de ING Bank

op 25 mei 2020 over ING in de categorie Banken

Ongeveer een maand geleden ontvang ik van de ING Bank een afschrift dat de restitutie kaartbijdrage (creditcard) teruggestort zou worden. Dit ivm de opzegging van de creditcard en de opheffing van mijn bankrekening bij de ING.

Op 2 verschillende momenten zijn toezeggingen gedaan door medewerkers van de ING Bank dat het bedrag binnen enkele dagen overgemaakt zou worden naar mijn nieuwe niet-ING rekening (omdat de ING-rekening niet meer bestond om het op over te maken), is dat nu na ongeveer een maand nog steeds niet gebeurd.

Bovendien bleek dat ik een groot aantal (rente)punten gespaard had, die ik binnen enkele minuten na de opzegging (waarbij aangegeven werd dat die binnen 3 dagen verwerkt zou worden) niet meer kon gebruiken. Een medewerker kon me na enkele minuten ook niet meer helpen en beschouwde de vele duizenden punten als verloren.

De kaartbijdrage restitueren en een tegemoetkoming voor de verloren opgespaarde punten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 25 mei 2020 om 20:40 geantwoord

Beste A. Shakur,

Wat vervelend dat je is toegezegd dat je deze kosten vergoed zou krijgen maar dit nog niet is gebeurd!

Kan jij onze Klantenservice hierover bellen op 020 22 888 88 zodat wij even met je mee kunnen kijken en dit eventueel kunnen herstellen? Onze Klantenservice is op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur bereikbaar en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Wat betreft de ING Punten: Punten zijn gekoppeld aan een specifieke betaalrekening en niet aan derden overdraagbaar enof samen te voegen met de Punten van een andere Betaalrekening om een bestelling te doen. Punten vervallen alleen als je de Betaalrekening opzegt die aan je Spaarrekening is gekoppeld.

Franck
ING Webcare

Heeft op 25 mei 2020 om 21:53 geantwoord

Dit lijkt me een probleem dat ik niet veroorzaakt heb en waarover ik al meermaals met de ING contact heb gehad. Daarom ben ik niet bereid andermaal contact op te nemen in de hoop dat er iets gaat gebeuren. Het had al opgelost dienen te zijn binnen enkele dagen ipv 1 maand. Het is aan de ING om te laten zien dat deze bank toch nog enige service kent en oplossingsgericht is ipv alleen de naam van de bank probeert te redden met een online webcareteam dat alleen maar reageert, maar niet acteert, door het gemeld probleem op te lossen ipv mij weer de hele logge, trage en blijkbaar niet-werkende processen van de ING te laten doorlopen. Ik hoop van harte dat ik de enige ben op dit moment die dit probleem aankaart en hierover aan de bel trekt. Mochten er ook andere gelijksoortige zaken spelen waardoor het nodig is dat ik mijn persoonsgegevens voor de 4e maal (2 maal via telefonisch contact, 1 maal via een klachtenprocedure) dien te delen om het opgelost te krijgen, dan ben ik genoodzaakt om de ING op een andere manier te doen bewegen om hetgeen waarop ik recht heb mij te doen toekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A. Shakur