Klacht: Informatievoorziening Utrecht CS

op 29 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds de vernieuwing van Utrecht CS en het verdwijnen van het grote bord met vertrektijden heeft de NS direct ook alle gele borden met vertrek- en spoorinformatie verwijderd. Je bent nu aangewezen op de monitoren waarop alleen de eindbestemming staat en niet de tussenliggende stations. Om zeker te weten welke trein je moet hebben moet je dan alsnog aansluiten in de lange rij voor de informatiedesk. Als je vervolgens je verwondering uitspreekt dat er geen informatie meer wordt gegeven over tijden en trajecten wordt je verwezen naar de borden bij de roltrappen naar de sporen. Daarop staan echter alleen de eerstvolgende treinen die binnen een kwartier vertrekken. Wat nou als je nog even een kop koffie of een krant wil halen? Wanneer gaat de volgende? Je kan vervolgens nog naar beneden naar een willekeurig spoor om daar op een vertrekbord te kijken maar dat kan de bedoeling toch niet zijn? Die informatie hoor je toch in de stationshal te kunnen vinden zonder teveel moeite?

Onbegrijpelijk dat de NS zo’n wazige toestand maakt van Utrecht CS. Drukste station van Nederland. Dit zal het enige station in Nederland zijn waar géén borden met vertrekinformatie staan. Ik ben dan nog een geboren en getogen Nederlander maar je moet er toch niet aan denken dat je als toerist op dit station je weg moet vinden?

Gewenste Oplossing:

Simpel: de gele borden met ALLE treinen asap terug op de wanden van Utrecht Centraal.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 januari 2014 om 12:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

klacht doorgegeven

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Marcore