Klacht: incorrecte telefonische benadering

op 17 mei 2016 over Schoonenberg in de categorie Zorghulpmiddelen

mijn moeder van 87 jaar heeft 1 jaar geleden een nieuw hoortoestel gekregen, maar is niet tevreden. Verschillende keren ben ik met haar terug geweest, de audicien kon niet vinden wat het probleem is. Ik heb het laten rusten vanaf september tot nu.
In april heb ik gebeld met de vraag of ik een afspraak bij de audicien kan krijgen omdat het toestel er steeds uit valt. Het is niet mogelijk om een afspraak bij de audicien te maken, ik moet eerst op spreekuur komen. Ik geef aan dat dit voor mij heel lastig is, omdat het voor mij te laat op de middag is en ik daar 60km voor mij rijden, (van mijn huis naar mijn moeder en dan naar het filiaal)
Nogmaals gevraagd om een afspraak bij de audicien, werd mij toegesnauwd “half juni “. daar kon ik het mee doen.
vandaag ben ik met mijn moeder naar het spreekuur gegaan. Bij binnenkomst werden we niet opgemerkt door “deze dame”.
Na een kwartier werd er een bordje op de tafel gezet met de mededeling dat er door omstandigheden vandaag geen audicien aanwezig is. Een andere klant vraagt nog of de dame zijn klacht wel kan behandelen, waarop zij zegt: dan kan ik hier alles wel doen, hoeft er ook geen audicien meer te zijn. Kennelijk heeft ze moeite met haar taken.
Als we aan de beurt zijn en aangeven wat het probleem is, zegt ze dat het aan de buisjes ligt. Die zijn te oud. En de apparaten zijn niet schoon. Ze gaat dit verhelpen. Ondertussen kijkt ze nog even in de oren van mijn moeder, deze zijn schoon.
Bij het plaatsen van de schoongemaakte apparaten blijkt er geen verbetering te zijn. Het niet goed passen van de oorstukjes kan een gevolg zijn dat de oren groter worden of mevrouw zou heel erg afgevallen kunnen zijn. Met verbazing hoor ik dit aan.
Ik voel me niet serieus genomen.
Ik moet een afspraak maken, nu bij de audicien. Volgende week.
Mijn vraag waarom ik nu wel bij de audicien kan komen, zegt ze dat dit regel is.
Volgende week heb ik een afspraak, niet bij de audicien die mijn moeder het apparaat heeft voorgeschreven, maar iemand anders.

ik wil naar een ander filiaal. Het liefst naar Drachten. Ik heb geen idee of dit mogelijk is en hoe dan de gang van zaken is.
Is het mogelijk dat het dossier doorgestuurd wordt? Mijn moeder is 87 jaar, licht dementerend. Erg belastend voor haar

Reactie van de melder van de klacht lutske helmholt-horinga

8 maanden geleden - ik heb aan bovenstaande niks meer toe te voegen. Ik hoop dat ik voor haar een goed woordje kan doen om tot een redelijke oplossing te komen. Ik besef heel goed dat ze niet de makkelijkste klant, maar dit verdiend ze niet. Mijn moeder kan telefonisch niemand te woord staan i.v.m. haar slechte gehoor.

Bericht van Schoonenberg

7 maanden geleden - Geachte mevrouw Helmholt-Horinga, Naar aanleiding van uw melding op Klacht.nl hebben wij contact opgenomen met onze winkel in Drachten. Zij hebben vorige week contact met u opgenomen en er is voor vandaag, 24 mei 2016, een afspraak voor u ingepland. Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Afdeling Klantenservice/MD

Alle klachten die gemeld zijn door lutske helmholt-horinga