Klacht: inchecken

op 31 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In de stoptrein van 12:43 Zwolle naar Emmen op 31-7-2017. Wordt een buitenlandse vrouw alleen met haar kind, in Ommen naar buiten gestuurd om in te checken. Vervolgens rijdt de trein verder zonder die vrouw die nog staat in te checken. Als veel Nederlanders het inchecken niet goed begrijpen, hoe kunnen we dat dan van buitenlanders verwachten? Als dienstverlener moet je sociale medewerkers hebben en geen bruut die snel door de trein loopt zodat ze lekker kan gaan zitten keuvelen in de 1e klas.

Als er duidelijker wordt gecommuniceerd naar de reiziger en meerdere talen, op zijn minst in het Engels.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 31 juli 2017 om 14:13 geantwoord

Beste DK79,

Bedankt voor je bericht en voor het delen van je ervaring. Ik ben er niet bij aanwezig geweest en dat maakt het oordelen over deze situatie lastig. Het is natuurlijk frustrerend wanneer de trein wegrijdt op het moment dat je incheckt.

Je klacht heb ik doorgestuurd naar de regio zodat het besproken kan worden met de steward. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers en verwachten dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om een optimaal reiscomfort te bieden.

^SM
Webcareteam Arriva