Klacht: Incassodatum

op 15 december 2018 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik vooraf op de 1e van de maand mijn termijnbedrag wil betalen. Opeens werd er in oktober niet afgeschreven. Ik gebeld, 2x in november laten afschrijven. Nu gebeurt weer hetzelfde. December is tot op heden nog niet afgeschreven, terwijl er niks is veranderd. Er wordt gezegd: ‘de nota is nog niet verwerkt, dus we weten niet wanneer deze wordt afgeschreven’ en ‘dan gaat u achteraf betalen’. Sorry, maar daar heb ik helemaal niks aan. En daarbij is het maandbedrag een vast bedrag.

Ik ben tevreden als vooraf op de 1e van de maand wordt afgeschreven. Niet random in de maand.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 17 december 2018 om 08:20 geantwoord

Geachte mevrouw Lebbink,

Wat jammer dat u hier een klacht heeft moeten plaatsen, maar wij begrijpen u goed. Dit is vervelend voor u!

Om dit opgelost te krijgen moesten wij de incasso van november naar voren halen. U heeft dus oktober en november kort achter elkaar betaald. Maar deze bedragen zijn dus voor 2 verschillende maanden. U betaalt dus niet dubbel. Hierna zal het maandelijkse termijnbedrag rond de eerste van elke maand (vooraf!) afgeschreven worden. Excuses voor het ongemak!

Groet,
Wilco, Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Lebbink, Excuses, dat was inderdaad niet helder. Maar nu wel! Bedankt voor uw uitleg. Het termijnbedrag voor december wordt op 1 januari 2019 afgeschreven. Nog steeds achteraf dus. Helaas kunnen we dit niet veranderen en heeft onze mogelijke oplossing niet gewerkt. U zult dus altijd achteraf blijven betalen. Sorry voor het ongemak. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Lebbink, We waren in de veronderstelling dat dit de oplossing die u wenst zou opleveren. Helaas is dat niet het geval geweest en kunnen we geen oplossing hiervoor aanbieden. U zult dus niet vooraf gaan betalen. Groet, Wilco, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Nienke1104