Klacht: INCASSO van NLE zonder overstap gedaan te hebbeb

op 30 augustus 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ik ben al meer dan een jaar klant van Budgetenergie, heel tevreden.
In januari maakte ze bekend dat ze gingen fusioneren met NLE zonder gevolgen voor de klanten.
Budgetenergie kan mij niet helpen, ik moet bij NLE zijn.
Ik contacteer NLE, vertel het verhaal. Ze overlopen mijn gegevens. Ze vertellen mij het verkeerde e-mailadres. Niet van mij en ik heb ook nooit een overstap aangevraagd.
Persoon aan de telefoon zal het aan een collega vragen en vervolgens verbreekt de verbinding.
Ik bel terug, krijg iemand anders aan de telefoon doe mijn uitleg en word vervolgens afgewimpeld.

Ik heb al incasso terugboeken gedaan op mijn bankapp.

1) Ik wil uit hun systeem verwijderd worden.
2) ik wil dat ze de incasso stoppen.

3) ik wil dat ze mijn gemaakte telefoniekosten terugbetalen !

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneermevrouw, Het is ons helaas onduidelijk of u op dit moment klant bent bij NLE of BudgetEnergie. U diende uw klacht in bij NLE, echter kunnen wij op basis van de door u doorgegeven gegevens geen klantdossier vinden in onze administratie. Wij benadrukken dat wanneer u klant bent bij BudgetEnergie, NLE niet beschikt over uw gegevens. De fusie heeft dan ook geen gevolgen voor de klanten van zowel BudgetEnergie als NLE. U blijft klant bij de energieleverancier waar u al klant was, behalve als u natuurlijk overstapt. Om na te gaan wat er precies aan de hand is, ontvangen wij graag uw adresgegevens enof klantnummer. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht GroteBozeBelg

3 maanden geleden - Blijkbaar beschikten jullie wel om genoeg gegevens om geld van mijn rekening te halen. 4621cp 19 Ik heb ondertussen al telefonisch contact gehad. Blijkbaar kan iedere sukkel zich voordoen als mij en overstappen in mijn naam.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 30 augustus 2018 om 16:54 geantwoord

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij zien inderdaad dat uw aanmelding inmiddels door onze Klantenservice werd geannuleerd. Omdat u echter aangeeft geen aanmelding te hebben gedaan bij NLE, zullen wij contact opnemen met het externe verkoopkantoor via wie wij de aanmelding op uw adres ontvingen.

U hoort zo spoedig mogelijk van ons.

NLE Klachtafhandeling

Heeft op 30 augustus 2018 om 22:49 geantwoord

Ik heb nog enkele dingetjes :
1) Ik zou graag weten via welk verkoopkantoor dit gebeurd is zodat ik ook daar een klacht kan indienen.

2) ik eis een schriftelijke bevestiging dat het contract niet doorgaat.
Ik zou zeggen je mag het ook mailen. Maar het emailadres dat jullie in jullie bezit hebben is niet van mij.

3) De persoon die zich heeft aangemeld was duidelijk niet ik of iemand van mijn gezin. Dat bleek wel duidelijk toen de email karel....@gmail genoemd werd.
Mijn naam is niet karel en mijn email is helemaal anders bij Budgetenergie.
Wat gaan jullie ondernemen om zulke pogingen tot fraude in de toekomst te vermijden?

Ps :
Ik wil nog wel ff een dingetje duidelijk maken :
Ik ben nooit opgebeld door NLE of een kantoor dat zaken van NLE verkoopt. Ik neem namelijk geen nummers op die ik niet ken.
Juist om te vermijden dat malafide bedrijven (ja want dat noem ik zulke centers) mij ongewild een contract aansmeren.

En er is nooit een vertegenwoordiger van NLE geweest aan mijn deur.
Moeten jullie geen kopie van mijn legitimatiebewijs hebben of een handtekening alvorens een contract te mogen oversluiten?

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Uw bericht ontvingen wij in goede orde. Wij zullen u een e-mail sturen waarin wij bevestigen dat de aanmelding is geannuleerd. U heeft uw e-mailadres opgegeven via Klacht.nl, dus deze zullen wij daarvoor hanteren. Voor uw overige vragen zijn wij nog in contact met het verkoopkantoor. Wij hopen u zo spoedig mogelijk te voorzien van een inhoudelijke reactie. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer, mevrouw, Zoals toegezegd komen wij graag bij u terug. Het verkoopkantoor dat de aanmelding doorstuurde naar NLE is Bespaar Totaal. U kan hen bereiken via service@bespaartotaal.nl. Het is voor NLE helaas niet na te gaan hoe zij aan bepaalde gegevens van u zijn gekomen. Dit kan u het beste bij hen navragen. Tot slot geven wij u graag meer informatie over hoe een onjuiste aanmelding kan binnenkomen bij een energieleverancier. Sinds enkele jaren is de energiemarkt vrijgegeven om u onder andere meer keuzevrijheid te geven. Er wordt dan ook gesproken over een vrije energiemarkt. Dit biedt veel voordelen, u kan zelf bepalen van wie u energie dient af te nemen en hoe vaak u wenst over te stappen. Helaas betekent dit ook dat er sprake kan zijn van een onterechte levering door een energieleverancier. Er is namelijk geen kopie van een legitimatiebewijs nodig om een contract af te kunnen sluiten. Ook heeft NLE, en geen enkele andere leverancier, geen toegang tot bijv. gemeenteregisters om te controleren of de (hoofd)bewoner van een adres zich heeft aangemeld. Wij kunnen dan ook niet aangeven dat dit niet nogmaals zal voorkomen. Uiteraard spreken wij het betreffende verkoopkantoor hierop aan en houden wij onze kwaliteitscontrole zo hoog mogelijk. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door GroteBozeBelg