Klacht: Incasso na verhuizing

op 27 mei 2020 over Quest in de categorie Tijdschriften

Vorig jaar heb ik een jaarabonnement afgesloten voor mijn zoontje op Quest junior. Medio april zijn wij verhuisd en heb ik quest ons nieuwe adres doorgegeven. Het tijdschrift werd vanaf dat moment geleverd op ons nieuwe adres. In november stopte dit. We ontvingen geen magazines meer, het jaar was echter bijna voorbij. Nu wilde mijn zoon opnieuw een abonnement op quest. Toen ik dit echter wilde regelen, werd mij verteld dat ik het jaarabonnement van de vorige keer nog niet had betaald. Schaamrood op de kaken heb ik aangegeven dat dit mij dan is ontgaan en vroeg of ze ook een herinnering hadden gestuurd, omdat ik geen wanbetaler ben. Ze vertelde mij dat ze dat zeker gedaan hadden, maar dat het inmiddels bij het incasso bureau lag. Ik kon hen bellen. Dat heb ik gedaan, ze zouden mij de vordering mailen, maar vertelde erbij dat alle facturen naar mijn oude adres waren gestuurd. Dit terwijl ik toch werkelijk een adreswijziging had doorgegeven en ook de magazines op mijn nieuwe adres ontving. Echter nog steeds bereidt te betalen. Het incassobureau blijkt echter slecht bereikbaar, mails worden dagen later pas beantwoord en om de een of andere reden krijg ik hun mail van de telefonisten wel binnen, maar de mail met de vordering (die weer iemand anders moet sturen) komt niet binnen. Ook niet in de spam. Ik heb na twee weken weer gebeld, gezegd dat ik nog steeds niets heb, maar wel wil betalen. Via de mail lukt niet, dus geef gegevens maar door, betaal ik direct online, maar dat kon niet. Verzocht om de vordering naar mijn huis te sturen, maar ook daar wordt niet op gereageerd. Inmiddels 5 weken, 8 mails, 4 medewerkers en 10 telefoontjes verder was ik nog steeds bereidt te betalen. Bij incasso lukt het niet, dus de quest maar weer gebeld. Die zeiden wederom, na overleg met leidinggevende, dat ik het zelf met de incasso moest regelen. Dit terwijl de hele incasso komt door hun administratie fout!! Nog netjes gevraagd of zij dan contact konden leggen, want zij zetten immers de opdracht tot incasso uit. Maar ook hier was het antwoord nee. De dame aan de telefoon doet haar werk, maar ik was zo boos, dat ik eiste dat ik haar leidinggevende aan de telefoon wilde die op de achtergrond al deze besluiten nam. Maar hij weigerde dit! Ik heb aan de dame mijn 06 nummer gegeven en aangegeven dat haar leidinggevende, de held, mij binnen 24 uur kon bellen om dit op te lossen. Zo niet, dan zou ik er werk van maken. Tijdens mijn zoektocht kwam ik hier terecht….Ik ga ook nog een mail sturen naar ODR, met quest en incasso in de cc.

Ik ben tevreden als:
Als ik de factuur van 51 euro kan betalen van het abonnement van vorig jaar.
Ik geen incassokosten hoef te betalen, want de fout dat ik geen herinnering heb gehad komt door het niet doorspelen van mijn nieuwe adres aan de Facturatie afdeling. Ik heb de adreswijziging wel doorgegeven.
Ik wil mijn zoontje een jaarabonnement aan kunnen bieden en zolang quest niet in de samenwerking gaat, gaat dit niet lukken. En ik wil dat de leidinggevende aangesproken wordt. Schandalig hoe hij een werkneemster voor het blok zet en zijn verantwoordelijkheid niet pakt. Ik heb helaas geen naam, maar meneer en dame weten precies wie het is. ....wel betaald worden als leidinggevende, maar geen verantwoordelijkheid nemen en gewoon weigeren een klant te woord te staan.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Quest

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Quest nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door S. Cornelisse