Klacht: Incapabele reparatieservice Phonehouse

op 05 juli 2012 over Phone House in de categorie Telecomwinkels

25 juni j.l. heb ik mijn iPhone 4s (gekocht bij Phonehouse Enschede) ter reparatie aangeboden bij de Phonehouse. Mijn oorluidspreker was namelijk kapot. Gister heb ik bericht gekregen van Dynafix dat er waterschade was geconstateerd, terwijl dit a) totaal niet mogelijk is en b) het zeker niet het eerder genoemde defect heeft veroorzaakt. Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in de service van de Phonehouse!

Ik heb mijn iPhone nog geen half jaar en hij is nimmer nat geworden. Wat Dynafix heeft gedaan is alleen maar op zoek gegaan naar de lichtste symptomen van waterschade en ja hoor… Ze hebben 2 hele kleine corrosiepuntjes weten te vinden bij de ‘oplaadconnector’ van mijn iPhone. Dit is in mijn opinie geconstateerd door het maken van een foto van buitenaf van de connector. Vervolgens wordt op basis van die foto geconcludeerd dat mijn iPhone waterschade heeft opgelopen en daardoor het defect is opgetreden. Complete lariekoek natuurlijk! En dan krijg ik de keuze tussen het betalen van circa €280,- voor een reparatie of €35,- voor onderzoekskosten. Het eerste ga ik natuurlijk nooit doen, het tweede bedrag is onacceptabel omdat men alleen maar een foto heeft gemaakt en daaruit conclusies trekt die alleen voor henzelf goed uitkomen. Desondanks heb ik hem terug laten sturen naar de Phonehouse Enschede en hoop ik dat ik mijn iPhone binnenkort terugkrijg zoals ik hem achtergelaten heb, ook al heb ik daar met een dergelijk reparatiebedrijf ernstige twijfels bij.

De reparatie van een defect van een mobiel hoort bij de service van de Phonehouse en dit is me dan ook zeer zwaar tegengevallen. Ik kan er nu zeker van zijn dat elke keer als ik iets met een mobiel heb en bij de Phonehouse aanklop, ik volledig de klos ben en het maximale bedrag moet betalen voor de reparatie omdat alles op waterschade wordt gegooid. Enorm triest dat de Phonehouse een dergelijk incapabel reparatiebedrijf inschakelt voor zo’n belangrijk onderdeel van hun service. Ik heb toentertijd gekozen voor de Phonehouse vanwege de fysieke contactpunten en goede service. Helaas kom ik op het tweede punt erg bedrogen uit en ik ben dan ook niet van plan in de toekomst nogmaals een aankoop te doen bij de Phonehouse.

Jesse

Vergoeding van de onderzoekskosten t.w.v. €35,70. Het gaat niet om het geld maar op het principe dat de door Phonehouse geboden service werkelijk geen service betreft.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Phone House in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Phone House een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Jfizzle