Klacht: In het weekend geen bus naar publieke attractie

op 05 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

In het weekend rijden er geen bussen naar attractiepark Toverland. Als medewerker die afhankelijk is van het openbaar vervoer is dit erg vervelend en is het elke week een gedoe om op mijn werk te komen. Ook komen veel gasten met het OV, maar die staan dan op station Horst-Sevenum en kunnen niet anders dan lopend naar het park (waar je ruim een uur over doet). Het is toch niet normaal dat er geen bussen rijden naar een attractiepark in het weekend? Ook mag de bus die doordeweeks rijd wel vaker dan slechts één keer in het uur.

Ik ben tevreden als er in het weekend bussen rijden naar attractiepark Toverland. Niet alleen voor mezelf, maar dit draagt ook bij aan de bereikbaarheid van het park in het weekend. De bus doordeweeks mag vaker rijden zodat de overstap van trein naar bus beter aansluit.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 juli 2017 om 19:10 geantwoord

Beste JS095,

Uit je reactie begrijp ik dat je baalt dat er geen openbaar vervoer naar Toverland rijdt in het weekend. We hebben de reden nagevraagd in de regio, deze meldt ons het volgende;

Attractiepark Toverland is alleen op maandag tot en met vrijdag met het openbaar vervoer bereikbaar. ’s Ochtends sluit lijn 78 in Horst aan op de trein, zodat bezoekers vanaf Station Horst-Sevenum naar Toverland kunnen. ’s Middags geldt dat in omgekeerde richting.
In het weekend rijdt lijn 78 niet tussen Panningen en Horst, dus ook niet via Toverland.

Toverland wordt met name bezocht door jonge gezinnen, waar de autobeschikbaarheid hoog is. Zeker in het weekend.
Er zijn nog geen plannen om Toverland in het weekend te bedienen met het openbaar vervoer.

Uiteraard nemen we alle klantreacties mee in de evaluatie, zo kunnen we kijken waar de wensen voor het openbaar vervoer hoog liggen en wellicht kan dit aangepast worden in een volgende wijziging.

We willen je tenslotte bedanken voor het kenbaar maken van jouw ervaring, zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren.

^SH
Webcareteam Arriva