Klacht: In Gebrekestelling

[email protected]
28-03-2013

Onderwerp; ingebrekestelling ondeugdelijk product

Geachte heer, Mevrouw,

Sinds 2012 ben ik op glasvezel overgestapt naar XMS omdat toentertijd mijn eigen provider geen toegang had/kreeg op het glasvezelnet.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet het product ALLE eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken, helaas is dit niet zo, ik heb over uw product de volgende klachten.

1. November 2012 bij vervangen server heb ik i.p.v. enkele dagen meerdere weken geen internet gehad, tevens heb ik bijna 5 weken niet kunnen beschikken over mijn mailadressen.
Erger nog ik was een van slachtoffers bij wie het complete adressenbestand verloren is gegaan.

2. In het afgelopen jaar moesten wij na telefonisch contact in opdracht van de telefonist van XMS keer op keer de stekkers uit de apparatuur halen omdat beeld of geluid bleef hangen en dat in beeld bleef staan “gidsinformatie wordt ververst”.

3. Sinds 24 maart hebben we geen digitale tv meer omdat naar onze mening de
“amino ontvanger ” stuk is. ( omdat analoog wel werkt)

Ik heb regelmatig getelefoneerd en vooral bij klacht 1en 2 diverse brieven gestuurd maar een oplossing of een gemeend excuus nooit ontvangen, zelf op mijn mail naar de service van XMS kreeg ik geen reactie.
Gelukkig wilde men bij XMS wel reageren als ik een klacht instuurde via Klacht.nl.
Maar de email zou een toegevoegde dienst zijn, toch mag ik verwachten dat als men diensten aanbied deze betrouwbaar moeten zijn en zeker NOOIT geen persoonlijke belangrijke informatie mogen verliezen als nu het geval is.
Ik verwacht hiervoor een redelijke compensatie.

Wat betreft klacht 3 vind ik het een onnodig lange termijn ( 5 werkdagen) om te onderzoeken of mijn kastje stuk is.
Ik vind 2 dagen ruim voldoende om de schade te herstellen c.q. een nieuw product te leveren dat wel aan de verwachtingen voldoet.

Wanneer u geen van bovenstaande zaken doet stel ik u aansprakelijk voor alle schade en ongemakken die ik heb geleden en nog zal lijden.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na datum van deze brief SCHRIFTELIJK te reageren.

G.Faber

Kopie van dit schrijven zal u worden toegestuurd op postbus 521

Redelijke oplossing, compensatie.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XMSNET

Heeft op 16 juli 2013 om 10:19 geantwoord

Beste meneer Faber,

Wij zien dat het abonnement inmiddels is opgezegd. Wij sluiten hierbij uw klacht.

Sophie
XMS Webcare

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van XMSNET beoordeeld.

Heeft op 17 juli 2013 om 18:17 geantwoord

De klacht is naar tevredenheid opgelost door een nette compensatie van de ongemakken, helaas dat het zo lang moest duren en het zo moest lopen.

Alle klachten die gemeld zijn door GFaber