Klacht: illegale software

op 11 september 2018 over TresBizz in de categorie Internetshops - Elektronica

Via Koopjedeal.nl kocht ik Office Professional Plus 2016. dit werd geleverd door Tresbizz (zij stuurden de bevestiging en de factuur). Later stuurde Tresbizz de activeringscode. Het bedrijf dat voor mij onderhoud aan mijn laptop doet en het pakket voor mij zou installeren stelde vast dat het om een pakketging dat uitsluitend wordt geleverd aan zogenaamde testers voor gebruik in een test omgeving. Toen zij met behulp van de code navraag deden bij Microsoft, bleek deze code al veelvuldig in gebruik te zijn. hergebruik van codes (refurbished) is volgens Microsoft verboden.

Ik was in de veronderstelling dat ik legaal een product met korting kocht, ik heb dan ook niet op bv internet gecheckt wat de aanschafprijs had moeten zijn. Er was geen aanduiding in de advertentie, bevestiging of factuur dat het oom een refurbishedhergebruik code ging. in mijn beleving is er sprake van oplichtingmisleidingfraude. ik ben voornemens aangifte te doen bij de politie.

ik ben tevreden als ik mijn aankoopbedrag terug krijg en het bedrijf wordt verhinderd dergelijke praktijken voort te zetten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar TresBizz over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Cuby02