Klacht: Illegaal actie aanbieden door restaurant

op 20 september 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Helaas zijn er nu ook weer restaurants die menen gebruik te mogen maken van deze actie, maar er niet voor willen betalen. Voor elke reservering dient het deelnemende restaurant een bedrag af te dragen aan IENS. Daarvoor sluiten ze een overeenkomst. Om dit te omzeilen plaatsen restaurants de mogelijkheid om gebruik te maken van deze actie op hun eigen site. Voor de consument maakt het natuurlijk niet uit, maar het is de nekslag voor de restaurants die zich keurig aan de regels houden.
Vanuit Iens is er reeds wekelijks (de afgelopen 2 maanden) een klacht daarover neergelegd bij het hoofdkantoor van de AH. Deze reageren daar achter niet op. Na 2 maanden heeft Iens zich er bij neergelegd en teruggekoppeld dat de aansprakelijkheid toch echt bij AH ligt.
Als restaurateur is dit natuurlijk oneerlijke concurrentie en dient zich er maar bij neer te leggen.
Jammer dat ook deze actie op die manier om zeep wordt geholpen.

Als de betreffende restaurants keurig een overeenkomst afsluiten bij Iens of deze actie niet meer aanbieden op hun eigen site.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mwssanders