Klacht: Onaangekondigde (en ook onterechte) afschriften van niet ingeleverde club key

Marc-M op 29 februari 2024 over Il fiore Healthcenters in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn vrouw heeft tot juli 2019 bij Il Fiore in Herten gesport en is daarna gestopt. De Club Key heeft ze toen ook ingeleverd (ik zat in de auto toen te wachten op haar) en sindsdien hebben we niets meer van Il Fiore gehoord.

Op 26 mei 2022 echter begint Il Fiore plots €2.99 per maand in te houden voor een niet ingeleverde Club Key. Omdat het bedrag zo laag is, viel dit mij pas eind vorig jaar op (eigen schuld). Ik heb in december ’23 contact opgenomen met de klantenservice en gevraagd waar dit voor was. Reactie was dat dit de kosten voor de niet ingeleverde Club-key zijn en dat ik een bewijs van afgifte moest opsturen wat zij blijkbaar in juli 2019 gegeven zouden hebben aan ons destijds.

Dit bewijs kan ik niet meer vinden, als we dit al gekregen hebben, maar ik snap niet waarom als de stopzegging in juli 2019 is geweest er opeens zonder enige berichtgeving of kennisgeving 3 jaar later op 26 mei 2022 de eerste boete van de niet ingeleverde key maandelijks pas afgehouden wordt zonder enige communicatie.

Zoals in de algemene voorwaarden bij Artikel 5 onderdeel C en D vermeld staat, blijven de betalingsverplichtingen van het abonnement zelf alleen van kracht zolang je lid bent. Er is geen boete voor als je de clubkey kwijt bent geraakt vermeld in de algemene voorwaarden. Alleen kosten van €15 voor een vervangende clubkey (artikel 5 C) als je die kwijt raakt en een nieuwe wilt, maar dit is voor ons niet van toepassing geweest aangezien ze geen lid meer was.

Mijn vrouw was geen lid meer na juli 2019 dus waarom er dan sinds Mei 2022 opeens toch die 2,99 wordt afhouden voor een niet ingeleverde clubkey snap ik niet. Als er destijds contact met ons was opgenomen via mail, brief of telefoon had ik het bewijs wellicht nog kunnen vinden evt zelfs, maar ook dit is niet gebeurt.

Ondanks dat ik herhaaldelijk heb aangegeven dat we dit bewijs niet hebben gekregen of niet meer hebben omdat het zo lang geleden is, wil ik vooral weten waarom er opeens onaangekondigd 3 jaar na uitschrijving maandelijks 2,99 gaan afhouden zonder enig bericht.

Wat ik ronduit schandelijk vind is dat de klantenservice letterlijk aangeeft niet meer te willen reageren op berichten tot het zogenaamde bewijs aangeleverd wordt.

Het complete totaal bedrag is dus heel 2023 en 8 maanden van 2022, oftewel 20 x 2,99 €59,80 dus het is gelukkig niet enorm hoog, maar ik wil toch wel iedereen waarschuwen voor deze zeer onvriendelijke klantenservice en schandalige afhandeling.

Gewenste Oplossing:

Restitutie van de onterecht afgehouden kosten van in totaal €59

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Il fiore Healthcenters
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Il fiore Healthcenters

Reactie van de melder van de klacht Marc-M

9 maanden geleden - Ze weigeren elk contact

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Il fiore Healthcenters nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marc-M