Klacht: IKEA levert betaalde levering niet en klantenservice is ondermaats

op 05 juni 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb een keuken besteld bij IKEA Amersfoort. Een deel van de keuken zou vanuit een vestiging worden geleverd (vestiging Amsterdam) een ander deel vanuit een centraal magazijn. Dat is in het geval van het eerste deel faliekant misgegaan.

De eerste levering (vanuit Amsterdam) zou op 3 juni door Alert Logistics worden bezorgd. Ik heb deze een dag van tevoren via een betaallink betaald. Tegen het einde van de dag van levering geeft de bezorgdienst aan dat de levering niet lukte, omdat er een item (een dimmer van 6 euro) niet op voorraad was. Jammer genoeg heb ik daar zelf achteraan moeten bellen en kwam er vanuit IKEA geen enkele notificatie.

Een medewerker van de klantenservice heeft vervolgens de dimmer uit de order gehaald en de order opnieuw ingepland (voor 5 juni). Deze zou ook via Alert Logistics worden bezorgd. Echter, op de ochtend van 5 juni geeft Alert Logistics aan dat zij helemaal geen levering voor die dag ingepland hebben staan.

De telefonische klantenservice is vervolgens totaal niet bij machte om me verder te helpen. De eerste medewerker schuift de vraag af op een andere collega, die geeft vervolgens aan dat de systemen niet werken en ik in de middag moet terugbellen. Daarmee ging ik niet akkoord: ik wilde een leidinggevende spreken en doorverbonden worden met de vestiging in Amsterdam. Dat eerste is–na een kwartier in de wacht–niet gelukt, dat tweede werd mij toegezegd, waarna de verbinding werd verbroken.

Ondertussen blijf ik achter zonder de tweemaal toegezegde eerste levering en met het aapje op mijn schouder. Ik moet maar in contact zien te komen met de juiste IKEA-medewerker (wat geen garantie tot succes biedt, zoals eerder deze klacht beschreven) en ik lijk de enige te zijn die hier ook maar een gram om geeft. Ontzettend vermoeiend, onprofessioneel en zwaar niet oké.

1. Ik wil mijn keuken geleverd krijgen op een afgesproken moment;
2. Ik wil dat IKEA de aftersales en klantenservice beter organiseert (betere bereikbaarheid, meer training);
3. Ik wil door een verantwoordelijk manager van IKEA te woord worden gestaan om deze situatie definitief op te lossen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Reactie van de melder van de klacht DM73821

1 maand geleden - Ik heb, nadat klantenservicemedewerker Mark mij heeft opgehangen, zelf nog maar eens gaan terugbellen. Zijn collega geeft aan dat ze überhaupt niemand kunnen doorverbinden met een specifieke vestiging. Mark heeft mij dus met een smoes het bos in gestuurd. Daarnaast blijkt nu dat er items die er donderdag nog wel waren (en toen geleverd zouden worden) opeens niet meer voorradig zijn. Terwijl die dus al voor mij gereserveerd waren. Wat een sof!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DM73821