Klacht: Ikea DWINGT klant thuis te laten bezorgen voor € 49,-

op 09 juni 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In november 2020 bijkeuken geplaatst; in eerste instantie alleen de kasten gekocht en gemonteerd: Door Corona sommige onderdelen niet of later verkrijgbaar. Na (technisch) telefonisch adviesgesprek (ad €39,) blijken nu bepaalde keukendeurtjes niet op voorraad te zijn in de winkels, maar uitsluitend in het centrale magazijn. De enige manier om de keuken te completeren is door te laten bezorgen voor € 49,-. Dit is niet in overeenstemming met de wijze waarop Ikea adverteerd en zijn koopconcept weergeeft. intussen 2x naar de winkel geweest, maar ook daar met een kluitje in het riet gestuurd, omdat de corona instructies op de website niet up to date waren met de toen geldende handelswijze.

Dit gaat niet om de € 49,- bezorgkosten, maar intussen on met het principe. Hoe jaag je een (trouwe) klant de deur uit? Oplossing is dat Ikea deze eigen werkwijze afkeurt, en de overeengekomen goederen alsnog thuis laat bezorgen zodat de klant na ruim 6 maanden zijn keuken kan afmonteren.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jang42