Klacht: IKEA AMMERÖ partytent zeer slechte kwaliteit / klantenservice denkt totaal niet mee

SKSchouten op 20 mei 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 21 mei 2014
Reactie van het bedrijf:

Hej, vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt niet goed te worden geholpen. Om aanspraak te kunnen maken op garantie is het voor ons van groot belang om het artikel te kunnen onderzoeken. Dit is niet goed mogelijk...

Bedrijf IKEA
Categorie Woonwarenhuizen
Status Opgelost
Datum 20 mei 2014

Een klant heeft een AMMERÖ partytent van IKEA aangeschaft, maar is zeer ontevreden over de kwaliteit. Het stalen frame vertoont aanzienlijke roest en het doek houdt water vast in kuilen, waardoor het regelmatig geleegd moet worden. De klant ervaart ook dat de klantenservice niet meedenkt in het oplossen van deze problemen.

Mijn Klacht:

Ik heb vorig jaar aan het eind van de zomer bij Ikea Breda een AMMERÖ partytent gekocht, maar ik ben er helaas totaal niet tevreden over. Allereerst zit er inmiddels een heleboel roest op het stalen frame. Ik heb het dan niet over kleine plekjes, maar hele roestvlekken die als een soort van druppels van onder naar beneden over het frame lopen. Daarnaast snap ik dat ik de stof bij winderig weer van de partytent moet halen, maar bij de kleinste regenbui loopt het water niet netjes van het doek maar blijft het juist allemaal in diepe kuilen op het doek staan. Ik moet dan keer op keer de enorme plassen water eruit scheppen, wat een erg vervelend werk is. De lussen die aan het doek zitten zijn dus totaal niet toereikend om het doek strak te spannen om juiste afwatering bij regen mogelijk te maken. Tot slot is het frame instabiel en trekt het krom, zelfs al heb ik het netjes vastgemaakt zoals staat omschreven in de handleiding. Ik heb hierover contact gezocht met de IKEA klantenservice via e-mail en via Twitter, maar het enige antwoord dat ik krijg is dat ik dan maar terug moet gaan met de partytent naar de winkel en dat ik daar verder geholpen wordt. Foto’s sturen is niet mogelijk en het is niet eens mogelijk om te vertellen of ik het product überhaupt kan omruilen/retourneren (kortom: hoe de klacht wordt opgepakt in de winkel). Ik kan hier ook niet over bellen/mailen. Normaal gesproken ga ik natuurlijk terug met een product naar de winkel, maar het gaat hier om een roestige, vieze partytent die van ellende uit elkaar valt en vol zit met spinnen, torretjes en andere insecten (het is immers een buitenproduct!). Buiten dat het me voor niemand prettig lijkt om een vieze partytent door IKEA te slepen, krijg ik de partytent nooit meer in elkaar als ik hem eenmaal heb gedemonteerd omdat de kwaliteit simpelweg niet toereikend is. Toch kan mij over de afhandeling van mijn klacht niets verteld worden en moet ik dus maar gewoon op goed geluk naar de klantenservice in de winkel gaan. In het slechte geval haal ik de partytent uit elkaar, wordt ik niet geholpen bij IKEA en ben ik gewoon 179 euro armer.

Gewenste Oplossing:

Een beetje meedenken naar een passende oplossing aangezien dit een groot, vies, roestig buitenproduct is. Wat meer duidelijkheid geven over wat wel en niet retour wordt genomen bij de klantenservice. Concrete service bieden per e-mail/telefoon waarbij ik enkel en alleen "ga maar terug naar de winkel en zie daar maar" op geen enkele manier onder 'service' vind vallen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 21 mei 2014 om 10:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hej, vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt niet goed te worden geholpen. Om aanspraak te kunnen maken op garantie is het voor ons van groot belang om het artikel te kunnen onderzoeken. Dit is niet goed mogelijk met behulp van foto's. We vragen je daarom met de AMMERÖ partytent naar de Klantenservice in een IKEA vestiging te gaan. Ter informatie: garantie is alleen van toepassing bij normaal huishoudelijk gebruik, indien de installatie- en gebruiksvoorschriften zijn gevolgd en als het product conform bestemming is gebruikt. De garantie geldt niet als het defect is ontstaan door een ongeluk, onjuist gebruik, verwaarlozing, verkeerd onderhoud en/of ondeskundig gebruik. Onze garantievoorwaarden vind je hier: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/ikea_services/garantie.html

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html IKEA Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

SKSchouten

Heeft op 22 mei 2014 om 08:22 geantwoord

Dit is absoluut geen oplossing. Dit soort inhoudsloze antwoorden is nou juist de kern van mijn klacht. En 'Hej'? Goede aanspreekvorm van een klant!

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Dit is absoluut geen oplossing. Dit soort inhoudsloze antwoorden is nou juist de kern van mijn klacht. En 'Hej'? Goede aanspreekvorm van een klant!

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM