Klacht: Ik vind het ern “faschistische” bedrijf… klant mag niks zeggen..

op 12 december 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Jaar rekening ontvangen 1800 bij betalen..kan niet regeling

KLACH KLACHT KLACHT
Slecht communication, geen mogelijk om regeling te treven voor jaar rekening ... steeds bedreigen met afsluiting ipv oplosing te vinden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

8 maanden geleden - Beste meneer Barac, Wij vinden het jammer om te horen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Dat NLE u geen betalingsregeling heeft geboden is echter niet correct. In september 2017 stuurden wij u een tweetal jaarnota's toe. Deze hadden een uiterlijke betaaldatum van 4 oktober 2017. NLE ontving tot op heden geen volledige betaling van deze nota's. Op 3 november, dus ruim na het verstrijken van de uiterlijke betaaldatum, nam u contact op met onze Klantenservice. U wilde een betalingsregeling treffen. Op dat moment hadden wij u echter al herinneringen en aanmaningen toegestuurd. Wij verzochten u vriendelijk om de incassokosten te voldoen waarna wij een betalingsregeling met u wilden afspreken. U gaf aan dat u de incassokosten onterecht vond en dat u deze niet zou betalen. Na verzending van meerdere herinneringen en aanmaningen stuurden wij u een laatste aanmaning toe op 10 november 2017. In deze brief kreeg u een laatste kans om tot volledige betaling over te gaan. Indien u zich niet aan de gestelde termijn zou houden dan zou NLE het contract met u beëindigen. U belde op 28 november 2017 met de vraag of u een betalingsregeling kon treffen. Op dat moment gingen wij hier niet meer mee akkoord. Gezien het voorgaande kunnen wij niet anders concluderen dan dat wij u gedurende zeven weken de tijd hebben gegeven om een betalingsregeling te treffen. U koos er voor om na het verstrijken van de betaal- en herinneringstermijn contact op te nemen met NLE en om vervolgens de incassokosten niet te voldoen. Enkel om die reden is er geen betalingsregeling tot stand gekomen en is het energiecontract inmiddels beëindigd. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Ibk

8 maanden geleden - Beste NLE, Het is zo makkelijk te zeggen. Jullie hebben belangerijk dingen "vergeten" te noemen. Over jullie "praktijken" hebben meerdere medias en tv programmas al eerder geschreven.. Gr. en succes met oplichterij.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 13 december 2017 om 13:29 geantwoord

Beste meneer Barac,

In goede orde ontvingen wij uw reactie. Wij laten u weten dat het ons helaas niet duidelijk is wat u bedoelt met het weglaten of vergeten van belangrijke dingen. Te meer daar u dit niet specificeert.

Wij kunnen u niet van een ander antwoord voorzien.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Ibk