Klacht: Ik moet drie keer terugkomen om defecte schoenen te ruilen

op 16 september 2016 over Bristol in de categorie Kledingwinkels

Onlangs kocht ik schoenen bij de Bristol. Na slechts een uurtje dragen, bleken de naden van de stiksels van de schoenen los te laten. Omdat ik niet in de buurt was van het filiaal waar ik ze gekocht had, belde ik naar een ander filiaal, met de vraag of ik ze daar mocht ruilen . Telefonisch is mij toen verteld dat dat geen probleem was en dat ik langs mocht komen. Toen ik een uurtje later in de winkel stond, werd mij door dezelfde medewerker die ik eerder aan de telefoon had, verteld dat ze me niet konden helpen, want het was zaterdag. Alleen op een werkdag konden de schoenen geretourneerd worden.
Enkele dagen later ben ik naar ditzelfde filiaal terug gegaan (ditmaal op een werkdag) om de schoenen alsnog te ruilen. Deze keer is mij geweigerd om mijn geld terug te geven, daar deden ze niet aan. Ik moest ter plaatse een ander product in de winkel uitkiezen. Toen ik niets leuks zag, kreeg ik met veel moeite een tegoedbon.
Aangezien de schoenen defect bleken te zijn, hoef ik, volgens de Consumentenbond helemaal niet akkoord te gaan met een tegoedbon ( ook staat op de website van de Bristol dat je in zo’n geval je geld terug krijgt) toen ik dit aangaf bij de desbetreffende medewerker, wilde deze niet luisteren.

Thuis heb ik een mail naar de klantenservice gestuurd, deze hebben contact opgenomen met de desbetreffende Bristol en ik kreeg van deze het bericht dat ik nog een keer langs moet komen om het geld (waar ik gewoon recht op heb) terug te ontvangen.

Ik heb helemaal geen tijd om een derde keer langs te komen, bovendien wegen de inmiddels gemaakte benzine kosten niet op tegen de prijs van de schoenen.

Ontzettend slecht van Bristol, ik ga hier in ieder geval nooit meer winkelen.

Ik ben tevreden wanneer het bedrag waar ik recht op heb, over wordt gemaakt op mijn bankrekening, zodat ik geen verlof hoef te nemen van mijn werk om langs tw kunnen komen.

Daarnaast zou ik een vergoeding willen voor de gemaakte benzinekosten van de eerste twee keer dat ik voor niets in de winkel stond.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bristol over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bristol in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Astrid.astrid