Klacht: Ik mag toestelkrediet niet versneld afbetalen

op 29 juli 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Ik heb in 2016 een mobiel abonnement afgesloten met los daarbij een toestelkrediet voor mijn iPhone 7. Daarvoor betaal ik bovenop de abonnementskosten maandelijks een vast bedrag van 32 euro. Omdat Tele2 het een krediet noemt, bij het afsluiten van het abonnement niet heeft gemeld dat versneld aflossen onmogelijk zou zijn en op de Mijn Tele2-omgeving de resterende schuld vermeldt en bij elke maandtermijn ‘uiterlijk betalen voor’ (wat suggereert dat de termijnen dus ook eerder betaald mogen worden), ging ik er van uit dat ik ten alle tijde het krediet eerder zou kunnen afbetalen. Toen ik Tele2 hiervoor belde om dit in gang te zetten, zei men dat dit niet mogelijk was, tenzij ik ook mijn abonnement vervroegd zou opzeggen met een enorme boete als gevolg.

Zowel bij de telefonische klantenservice als op Facebook vang ik bot. Tele2 reageert niet op mijn inhoudelijke motivatie/bezwaren maar zegt enkel: het kan niet. Gezien de termologie vind ik dat ik ben misleid bij het afsluiten van het toestelkrediet. Het is niet voor niets dat de wetgever bij nieuwere abonnementen providers verplicht om vervroegd aflossen mogelijk te maken, maar in mijn geval is die verplichting er kennelijk nog niet.

Als ik de resterende termijnen toestelkrediet in één keer volledig mag afbetalen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door molkevin