Klacht: Ik ben volgens Wehkamp plots geen goede klant meer!

op 21 mei 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Ik ben al jarenlang klant bij Wehkamp en kies steeds voor achteraf betalen. (het volledige bedrag ineens na ontvangst) En omdat ik tevreden ben over hun gisteren een laserprinter besteld. Ondanks dat die elders goedkoper te krijgen was maar ik vind dat tevredenheid ook mag worden getoond. Tot mijn verbazing bleek achteraf betalen plots niet mogelijk voor mij. Heb hierover contact gehad met de klantenservice en die vertelden mij dat die mogelijkheid er niet was omdat ik al ruim een jaar niets had besteld. Heb uitgelegd dat dit was vanwege ziekte van mijn partner en we wel belangrijker dingen aan ons hoofd hadden dan aankopen doen! Maar daar was geen begrip voor, de mogelijkheid tot achteraf betalen komt er pas weer als ik regelmatig ga bestellen. Ik vind het ontzettend onfatsoenlijk dat ik als trouwe klant zo wordt behandeld! Altijd alles netjes direct betaald na ontvangst en al tientallen jaren behoorlijk wat besteld. En nu ben ik plots voor Wehkamp geen goede klant meer omdat ik wegens omstandigheden afgelopen jaar niets heb besteld…

Ik wil dat Wehkamp direct zorgt dat ik weer kan bestellen met de mogelijkheid om achteraf te betalen. En ik eis excuses voor hun onbeschofte gedrag naar mij als trouwe klant toe!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 21 mei 2016 om 13:23 geantwoord

Goedemorgen,

Ik begrijp dat het vervelend is dat je niet meer de mogelijkheid hebt om achteraf te betalen. Zoals telefonisch is aangegeven is het helaas niet mogelijk om achteraf te betalen. Wehkamp.nl maakt gebruik van een creditscoring systeem (zie hiervoor onze aanvullende algemene voorwaarden, artikel 13: kredietwaardigheid). Doormiddel van dit creditscoring systeem wordt op basis van je bestel- en betaalgeschiedenis, je adres- en persoonsgegevens, de artikelen die je wilt bestellen en overige factoren bepaald wat je betaalmogelijkheden zijn. Volgens mijn gegevens heb je de afgelopen tijd weinig tot geen bestellingen bij ons geplaatst. Hierdoor hebben wij op dit moment onvoldoende gegevens om je als klant te beoordelen, wij vragen dan ook voor je eerste bestelling een volledige vooruitbetaling. Bij iedere bestelling zal opnieuw gekeken worden naar bovengenoemde. Indien wij voldoende gegevens hebben en je een andere betaalmogelijkheid willen aanbieden, ziet u dit vanzelf terug bij uw betaalopties. Medewerkers van wehkamp.nl hebben geen invloed op je betaalmogelijkheden.

Omdat medewerkers van Wehkamp geen invloed hebben op de betaalmogelijkheden kunnen wij dit helaas niet voor u aanpassen. Het was uiteraard niet de bedoeling dat u het gevoel kreeg dat de medewerker hier geen begrip voor had. Uiteraard hebben wij begrip voor uw situatie, maar hebben wij niet de mogelijkheid om dit aan te passen.

Excuses voor het ongemak!

webcareteam wehkamp

Heeft op 21 mei 2016 om 13:48 geantwoord

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ik niet kredietwaardig zou zijn. Integendeel zelfs, uit mijn betaalgeschiedenis blijkt dat er altijd (jarenlang) correct is betaald door mij. Het is een schande dat U weigert rekening te houden met de persoonlijke omstandigheden die de oorzaak zijn dat er afgelopen jaar niets is besteld door mij.

Maar het is duidelijk, voor Wehkamp ben ik dus enkel een goede klant als ik voortdurend veel bestel. En dan pas krijg je het \"voorrecht\" om achteraf te betalen... Door uw starre en klantonvriendelijke houding zonder begrip voor mijn situatie verliest U klanten zoals mij die al jarenlang trouw klant zijn bij U. Gelukkig zijn er genoeg webshops die wel begrip hebben en zich niet zo arrogant opstellen als U doet. Wees gewoon eerlijk Wehkamp, als iemand een jaar niets besteld bij U is het volgens U geen goede klant meer en verliest deze voorrechten zoals achteraf betalen. Jammer ook dat bij U het besef ontbreekt wat slechte reclame zoals dit voor effect heeft op een bedrijf.

Ik geef U nogmaals de keus, maak achteraf betalen weer mogelijk voor mij of verlies mij als klant...

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik begrijp zeker dat het een vervelende situatie is. Het is niet dat wij je niet willen helpen, maar omdat wij die mogelijkheid niet hebben. Mederwerkers van Wehkamp hebben geen invloed op de betaalmogelijkheden van de klanten ongeacht de reden. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door sstrobbe74