Klacht: overtreden etiketteringsvoorschriften supplementen door iHERB (USA)

op 08 januari 2018 over Iherb in de categorie Voedingsmiddelen en dranken

Het internet bedrijf iHERB stuurt supplementen en kruidenpreparaten naar Nederland zonder de etiketvoorschriften in acht te nemen, zo worden er geen Nederlandse etiketten op de producten geplakt, worden de allergie en andere, bij wet vereiste, waarschuwingen niet vermeld en worden de EU-waarden voor dagelijks benodigde hoeveelheden (ADH) niet vermeld. Ook verzend men producten met ingrediënten die in de EU verboden zijn.
Hiermee wordt de wet overtreden, toch blijken de meeste pakjes gewoon de klant te bereiken. Graag zouden wij zien dat de douane hier tegen op treed door ofwel, iHERB te waarschuwen ofwel bij het aantreffen van pakjes een boete aan ontvanger en afzender te geven.

Indien iHERB wordt aangesproken op het feit dat men geen producten die in de EU verboden zijn, door hun ingrediënten, mag verkopen, zij producten die naar Nederlandse verzonden worden van NL etiketten (conform de NL wet op etikettering supplementen) dienen te voorzien, en dat de douane hen boetes zal opleggen bij het aantreffen van foute producten (zie bovenstaande) door hen verstuurd.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Iherb

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Iherb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roelourny