Klacht: Ibood levert slechts half product en neemt klacht hierover niet serieus

op 20 juli 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Bij de bestelling van een Duopack SanDisk 128GB Ultra Fit USB 3.0 Stick, kreeg ik slechts de 64GB variant.

Bij telefonische navraag (op e-mail werd niet gereageerd) blijkt toegeeft dat iBood foutje heeft gemaakt en deze wel kan, maar niet wil herstellen. Ibood respecteert de Nederlandse regelgeving niet en komt onder meer met de volgende argumenten:
– we hebben een email gestuurd,
– we zijn slechts tussenpersoon
– u kunt het terugsturen.

Helaas wil/kan de persoon die ik aan de telefoon had niet ingaan op de onjuistheid van haar beweringen. Op mijn verzoek om mijn klacht door te sturen naar iemand die hier wel met kennis van regelgeving op kan reageren heb ik niets meer gehoord. Daarop maar mijn account laten sluiten (want dat kun je blijkbaar niet zelf doen, moet via ibood).

Als Ibood haar aanbod na komt, dat wil zeggen levering van 2x 128 GB kaartjes (of eventueel nasturen 2x 64 GB kaarten)

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 20 juli 2016 om 13:56 geantwoord

Hi Bernd,

Hartelijk dank voor je melding.

Tijdens de Hunt een Sandisk Duopack 64GB Ultra Fit gekocht, dankjewel daarvoor! Helaas is er iets verkeerd gegaan. We moeten je het een en ander uitleggen.

Aanbieding
Er zijn tijdens de Hunt verschillende aanbiedingen van Sandisk geheugenkaartjes voorbij gekomen waarbij er helaas een fout is gemaakt in de prijsstelling van één van de aanbiedingen.
In de specificaties van de aanbieding die jij hebt gekocht stond vermeld dat je een duopack 128GB voor de prijs van €29.95 zou bestellen. Deze informatie is echter niet juist. Het ging om een duopack Sandisk 64GB Ultra Fit (dus in totaal 128GB, niet 2x 128 GB) gekocht voor de prijs van €29.95.
Dit komt overeen met de andere aanbieding van de single Sandisk 128GB die we ook voor €29.95 hebben aangeboden.

We moeten je dus mededelen dat je een Duopack Sandisk 64 GB Ultra Fit hebt gekocht.

Inmiddels is de tekst van de aanbieding aangepast. De juiste informatie vind je via de link hieronder. Lees het gerust nog eens rustig door.

Bestelling annuleren?
We kunnen ons voorstellen dat je geen 2x 64 GB Sandisks had willen hebben. Je kunt dan uiteraard jouw bestelling annuleren en je geld terugkrijgen. Dit doe je door in te loggen op onze website en vervolgens via mijn iBOOD, \"bestellingen & service\" een serviceverzoek voor annulering in te dienen. Binnen 5 tot 10 werkdagen na het indienen van de annulering kun je het bedrag teruggestort verwachten.

Onze excuses voor deze verwarring!

Heb je aan de hand van deze e-mail nog vragen? Stuur ons dan gerust een bericht terug via Mijn iBOOD.

Ervan uitgaande je hiermee voldoende geholpen te hebben, wensen we je een mooie dag toe.

iBOOD Webcare Team

Heeft op 20 juli 2016 om 14:28 geantwoord

Klacht niet opgelost. Ibood voldoet niet aan regelgeving door een gedaan aanbod niet na te komen. Er is geen sprake van een kennelijke vergissing (wel een gewone fout, maar daar hoeft de klant niet de dupe van te worden), dus ibood dient gewoon te voldoen aan haar leveringsplicht conform het Burgelijk Wetboek. Net zoals concurrenten van ibood dat moeten doen.

Met het niet honoreren van de klacht geeft ibood aan mij als klant en de Nederlandse wetgeving niet serieus te nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door gelekanarie
x