Klacht: Huwelijksnacht verpest

MHasselbaink op 14 oktober 2020 over Van der Valk in de categorie Reizen Algemeen

25 september zijn wij getrouwd en hadden de suite geboekt om onze huwelijksnacht daar door te brengen. Een mooi net hotel dachten wij met een mooie speciale kamer.

Toen wij aankwamen hebben wij gebeld hoe de openhaard werkte. Wij hebben deze aangezet. Echter lagen wij net op bed toen er hard en veel op de deur werd gebonkt. Dit om 1.30uur in de nacht. Wij schrokken en mijn man deed snel zijn kleren aan en opende de deur. De gehele tijd is er hard op de deur gebonkt. Mijn man riep dat hij er aan kwam. Toen hij open deed stond er een bewaker aan de deur die zei dat hij binnen wilde komen om te zien of wij aan het roken waren omdat het brandalarm afging. Mijn man zei dat hij even moest wachten omdat zijn vrouw kleding aan moest trekken. Hij deed de deur dicht en de bewaker begon direct weer met hard bonken op de deur. Mijn man schreeuwde en zei dat zijn vrouw zich aan het aankleden was. Hij bleef hard bonken. Toen mijn man de deur op een kier deed om weer te zeggen dat zijn vrouw zich aan het aankleden was, liep hij zo naar binnen met de mededeling dat hij niet zou kijken!!!!! Ik had mijn broek nog op mijn heupen. Man vroeg waarom hij zo bleef bonken en binnen drong. Hij zei dat mijn man misschien wel hay was of onder invloed van drugs en op bed was gaan liggen. Dat is echt belachelijk om zo beschuldigd te worden terwijl mijn man aangaf dat zijn vrouw zich moest aankleden. Ik heb mij echt gehaast om me te kunnen kleden want ik was erg geschrokken van het gebonk.

De bewaker zei dat hij wilde ruiken of wij aan het roken waren. Mijn man reageerde daarop door te zeggen dat hij hem net nog had gezien toen hij naar buiten liep om te gaan roken. Dat beaamde hij. Hij had mijn man inderdaad gezien. Hij rook niets en zei dat het ok was. Wij waren kwaad want
Hij had niet zo hoeven te blijven bonken en al helemaal niet naar binnen te stormen om mij in mijn ondergoed te zien.
Mijn man ging direct naar de receptie om zijn beklacht te doen. Na 2 minuten ging tot mijn schrik het rookalarm in de kamer af. IK schrok erg omdat ik dacht dat er dan echt ergens brand zou moeten zijn. Ik heb de openhaard uitangst uitgezet omdat ik dacht dat er misschien brand in de muur zou zitten. Ik belde direct de receptie. Na lang over te gaan (echt heel lang) werd er eindelijk opgenomen. Ik vertelde dat er net iemand aan deur stond om dat er een stil brandalarm af was gegaan en er nu een hard alarm in de kamer zelf afging welke net was gestopt toen hij opnam. Hij zei tegen mij sorry, het is opgelost, af en toe kan dat gebeuren als de openhaard of de sauna aan staat!!!!!!!!!!!!

Ik vind dit echt onacceptabel. Ik kan mij niet voorstellen dat het alarm niet vaker is afgegaan aangezien meerdere klanten deze kamer toch echt boeken voor de openhaard met sauna. Dat betekend dat dit afgaan van het alarm bekend is bij het hotel en de mensen die er werken. De baliemedewerker vertelde mij dat dit gebeurd door de openhaard en sauna. Ik kan niet begrijpen dat er dan op deze manier zo hard en lang en dwingend op de deur gebonkt blijft worden en er op ongepaste manier in de kamer word binnengedrongen. Dat er in het vervolg zo laks over word gedaan terwijl je ook nog weet dat wij op onze huwelijksnacht zijn. Dit hele gebeuren heeft mij zo erg geraakt dat ik niet meer kon ontspannen. Ik was bang dat er misschien toch iets niet goed was met de openhaard. Bij elk geluid denk je dat er iemand binnen komt.

Wij besloten buiten te gaan roken om rustig te worden. Buiten stonden er mensen hard te praten, en dan bedoek ik echt hard. Het leek wel een goedkoop hotelletje waar we waren beland. De receptie kon deze mensen horen. Ze zaten bij de deur en wij hoorde ze nog toen we langs de receptie liepen. Ik begrijp niet dat er niet een personeelslid deze mensen erop geattendeerd hebben op hun luide stemmen en ordinaire praten.

De bank in de kamer was smerig. Er zitten vlekken op de bekleding. Wij hebben ook aan moeten geven bij de receptie dat er 2 brandvlekken in de vloerbedekking zit en een koffievlek.
Wij besloten om gebruik te maken van het bubbelbad om zo te proberen een beetje te ontspannen. Echter toen wij het systeem aan deden kwam er zo’n lawaai dat wij hem uit hebben gedaan om geen andere mensen wakker te maken. Deze konden wij dus ook niet gebruiken

Wij hebben niet meer rustig kunnen genieten van onze huwelijksnacht, hebben geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten omdat bij de openhaard of sauna het alarm af zou gaan en geen bubbelbad konden gebruiken om dat deze te veel lawaai maakte. We hebben niet rustig kunnen slapen omdat je toch blijft en bij alle geluiden denkt dat er weer iemand aan de deur komt.

Wij hebben geen fijne huwelijksnacht gehad en hebben verschrikkelijk nacht gehad met weinig slaap. We hadden ontbijt op de kamer besteld maar wilde vroeg al weg uit het hotel.

Ik ben een redelijk persoon en ik begrijp dat als er een alarm af gaat er op moet worden gereageerd. Maar je kan mij niet vertellen dat dit de eerste keer is dat dit gebeurd. Deze kamer bestaat al erg lang en ik weet zeker dat de openhaard en sauna vaak gebruik worden aangezien dat het speciale is waarom je deze kamer boekt. Mijn huwelijksnacht had een mooie afsluiting moeten worden van een mooie dag maar is voor ons verschrikkelijk geëindigd.

Ik wil mijn geld terug en een oprecht excuus.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van der Valk

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van der Valk nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MHasselbaink