Klacht: abonnement geld afschrijven zonder recht

wies vogels op 02 januari 2017 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

16 sept. 2016 ingeschr. ( site niet duidelijk over abonnementskosten 19,95 p/mnd alleen bij voorwaarden met eerst 2 wk gratis.)
Ze hebben direct op desbetreffenden datum bevestigings e-mal gestuurd die ik noit bevestigd heb.terwijl ze in voorwaarden zeggen komt tot stand na bevestiging.
Hun voorwaarden zeggen , eind maand betaling of begin volgend maand .
vervolgen eerste betaling op 1 nov. incasso van hun waar ik bewust begin te worden Op 26 nov schrijven van mij dat ik geen contract wou of wil en zonder enkel gebruik . Op 28 nov bericht terug stop contract.
Op 31dec nieuw stop contract

Gewenste Oplossing:

Voor mijn gevoel zijn ze niet gerechtigd mij te laten betalen . Dus geld terug zo ook op zelfde manier bij mijn schoonzoon die met exat zelfde verhaal aankwam met afgelopen kerst

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht wies vogels

8 jaren geleden - Beste Robin , Vooral eerst hartelijk bedankt direct na uw e-mail om 16.05 en om 16.07 kreeg ik 2 maal weer een rekening voorgeschoteld terwijl ik 2 maal heb betaald en het ongewilde contract al gesloten is .Ik heb mijn laatste boeking teruggeboekt want het voelt echt heel onjuist . Ik ga hogerop om rechmatig mijn geld terug te eisen .

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 16 januari 2017 om 12:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Vogels,

Zoals u zelf al aangaf in uw klacht heeft u per 16-09-2016 een account aangemaakt op Huurwoningen.nl. Ik ben met u eens dat ten tijde van het aanmaken van het account niet duidelijk op de site vermeld werd dat het premium account samengaat met een abonnementsvorm. Tegenwoordig is dit aangepast en wordt de zoeker beter geïnformeerd

Echter heeft u direct per mail een bevestiging ontvangen waarin dit wel duidelijk genoemd wordt. Ook was u zelf in de mogelijkheid om het account binnen 14 dagen uit te schrijven waardoor u kosteloos gebruik kon maken van Huurwoningen.nl. Dit heeft u niet gedaan, u heeft zich pas op 23 december uitgeschreven waardoor zoals bevestigd per mail een betalingsverplichting geldt voor het abonnement. Alledrie de incasso's zijn gestorneerd waardoor u drie facturen ontvangen waarvan vanuit ons systeem maar één factuur voldaan is.

Dit betekent dat er nog twee facturen openstaan, namelijk:
- 2016822001399694 (actieve periode van 23-10-2016 tot en met 22-11-2016)
- 2016822001436008 (22-11-2016 tot en met 22-12-2016)

Met vriendelijke groet,
Ashley Zuijdendorp

wies vogels

Heeft op 16 januari 2017 om 12:59 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is een afspraak gemaakt dat ik 1 van de 3 facturen niet hoef te betalen daar Huurwoningen.nl niet duidelijk op de website was .Wat ik acepteer en een goede oplossing vind. Nu bent u wederom niet duidelijk nl. volgens uw schrijven op 13-01-2017 schrijft u , Uit coulance 1 factuur ( 2016822001436008 ) te laten vervallen .

Bericht van Huurwoningen.nl

8 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw Vogels, Kunt u mij een kopie van deze toezegging toesturen? Ik kan binnen deze klacht hier namelijk niets van terug lezen. Uiteraard zal ik daarna dan een factuur laten vervallen.

Reactie van de melder van de klacht wies vogels

8 jaren geleden - Ashley Zuijdendorp , ik had u inmiddels al een copie gestuurd waarin staat beschreven dat er 1 factuur vervalt , dus begrijp uw schrijven niet . Het blijkt dat er niet veel duidelijkheid is in uw boekhouding ofwel heeft zich dat gekruist maar tevens zou u mij e-mail in uw bezit moeten hebben waar Dave vermeld dat ik 1 factuur niet hoef te betalen . Daar zou ik een pluim voor geven o deze site maar dat wordt zo weer erg moeilijk gemaakt W. Vogels

Bericht van Huurwoningen.nl

8 jaren geleden - Geachte mevrouw Vogels, Waarschijnlijk heeft uw klacht en de mail van Dave elkaar gekruist. Zoals mijn collega reeds aangegeven heeft hebben wij één factuur laten vervallen. Excuses voor de verwarring. Met vriendelijke groet, Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door wies vogels