Klacht: Huurketel? Nóóit bij Feenstra cv-ketel huren!

op 02 november 2016 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Met deze reeks van klachten over Feenstra wil ik mensen behoeden om een cv-ketel bij Feenstra te huren. Trap er niet in! Geloof ook hun vrolijke tv-commercial niet…
Onderstaand mijn lange reeks van klachten over Feenstra.
Klacht kosten: gedurende de looptijd van jouw huurcontract betaal je vier keer de nieuwwaarde van de ketel. Volgens Feenstra omdat in de huur ook onderhoud is opgenomen. Is het onderhoud door Feenstra dan zo duur!?
Klacht kosten: jouw huurcontract kan slechts tegen uitzonderlijk hoge kosten (afkoop) worden beëindigd. Deze kosten staan totaal niet in verhouding met de waarde van de gehuurde ketel.
Klacht kwaliteit: service- en onderhoudsafspraken worden door Feenstra niet nagekomen, Feenstra servicemonteurs komen na afspraak gewoon niet bij je opdagen, zonder hierover af te berichten.
Klacht kwaliteit: Feenstra kun je telefonisch en per mail slecht bereiken. Lange telefonische wachttijden, of Feenstra hangt zelfs gewoon op. Dit is geen incident, maar meermaals gebeurd bij verschillende bekenden. Jouw herhaaldelijke mails en terugbelverzoeken worden niet door Feenstra beantwoord. Sommige terugbelverzoeken zijn na twee maanden nog niet door Feenstra beantwoord.
Klacht klantvriendelijkheid: na het afsluiten van jouw huurcontract kun je als klant van Feenstra stikken.
Klacht klantvriendelijkheid: bij een eventuele verkoop van jouw woning moet de nieuwe koper het huurcontract onder gewijzigde voorwaarden van Feenstra overnemen. Eén van deze voorwaarden (AV2014 art.14.1) stelt dat Feenstra eenzijdig haar voorwaarden te allen tijde mag wijzigen! Het door Feenstra aangevoerde excuus hiervoor (uitsluitend optredende wijzigingen van overheidswege uit) wordt in de voorwaarden echter onbenoemd gelaten. Hiermee behoudt Feenstra zich dus het recht voor om altijd al haar voorwaarden te kunnen wijzigen. Volgens het Consumentenrecht is een dergelijke voorwaarde niet eens toegestaan!
Klacht klantvriendelijkheid: Feenstra verschuilt zich achter in het verleden gesloten huurcontract, wanneer jij als woningverkoper het huurcontract niet bij jouw woningkoper krijgt ondergebracht. Feenstra wenst op geen enkele wijze mee te werken aan het tegemoet komen van jou als huurder, met als gevolg aanzienlijke kosten voor jou als huurder bij Feenstra. Deze kosten kunnen oplopen tot duizenden euro’s (afkoop)schade.
Klacht klantvriendelijkheid: in het proces om huurcontract aan jouw woningkoper over te zetten, probeert Feenstra jou als (potentiele) klant tegen elkaar uit te spelen. Hierbij wordt het door Feenstra niet geschuwd om de waarheid te verdraaien en eerdere mondelinge toezeggingen en afspraken door Feenstra te ontkennen.
Klacht klantvriendelijkheid: Feenstra dwingt je om eerst het huurcontract over te nemen, anders ben je voor Feenstra geen gesprekspartner. Na jouw ondertekening van het huurcontract is het natuurlijk niet meer mogelijk om over de ongunstige contractvoorwaarden in gesprek te gaan me Feenstra.
Klacht klantvriendelijkheid: Feenstra doet vooraf geen exacte opgave van de verwijderingskosten voor de ketel (vele honderden euro’s) die met de contractbeëindiging zijn gemoeid.
Klacht klantvriendelijkheid: klachten worden door Feenstra niet in behandeling genomen, tenzij je deze in de media (diverse consumentenprogramma’s zoals Radar, Kassa en MaxOmbudsman) onder de aandacht brengt. Of wanneer je jouw klacht over F€€n$tra op Klacht.nl indient.

Al zes maanden proberen we tot een geringe tegemoetkoming van Feenstra te komen in de contractovername huur cv-ketel. Afkoop van het contract tegen een acceptabel bedrag (zelfs tot anderhalf maal de actuele marktwaarde van de huurketel!!) is onbespreekbaar voor F€€n$tra.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 30 juni 2017 om 14:45 geantwoord

Geachte meneer M*********,

Allereerst vinden wij het ontzettend naar dat het allemaal al zo lang loopt zonder dat er vanuit ons duidelijkheid wordt gegeven.

Via klacht.nl heeft u meerdere malen uw onvrede geuit. Op dit moment is de huurovereenkomst beëindigt en is de cv-ketel overgegaan in eigendom.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Feenstra Webcare

Heeft op 30 juni 2017 om 17:16 geantwoord

Geen acceptabele oplossing door Feenstra geboden, maar noodgedwongen hebben wij moeten instemmen met de veel te hoge wurgsom die Feenstra heeft opgelegd ter afkoop van het huurcontract cv ketel. Advies om NOOIT bij Feenstra een cv ketel te huren!!!

Reactie van de melder van de klacht Feenstra gedupeerde 1422

3 maanden geleden - NOOIT BIJ FEENSTRA EEN CV KETEL HUREN