Klacht: Ongewilde verlenging van abonnement.

op 06 september 2012 over HUB Uitgevers BV in de categorie Uitgever

Medio 2011 nam ik een “gereduceerd”abonnement op het blad Computeridee voor één jaar. Ik nam aan dat het om een speciaal abonnement ging dat na één jaar automatisch zou stoppen. Dat had ik verkeerd ingeschat.Op 30 mei 2012 werd, zonder vooraankondiging of wat dan ook, een bedrag van € 59,50 afgeschreven van mijn bankrekening. Een abonnement voor opnieuw één jaar en nu geen gereduceerde prijs meer.
Ik protesteerde hiertegen per mail en wees HUB op het feit dat abonnementen op grond van nieuwe wetgeving niet meer met één jaar mogen worden verlengd en vroeg om het abonnement alsnog stop te zetten cq. te annuleren.
HUB schreef terug dat die wetgeving niet geldt voor abonnementen die voor 1 december 2012 zijn afgesloten”, maar stelde voor om uit coulance het abonnement om te zetten in een half jaar abonnement tot nummer 1 van 2013.. Het verschil, € 29,75 zou t.z.t. op mijn rekening worden terug gestort.
Toen terugbetaling uitbleef meldde ik mij opnieuw bij HUB per mail. Daar kreeg ik als antwoord dat het mij toekomende bedrag van € 29,75 zou worden teruggestort wanneer het laatst betaalde nummer door mij zou zijn ontvangen. Per januari 2013 dus.
Ik protesteerde hiertegen waarna HUB aangaf dat men dit deed omdat ik het inmiddels betaalde bedrag van € 59,50 nog zou kunnen storneren. Hoezo vertrouwen in de klant.
Na veel aandringen was men bereid om de € 29,75 toch aan mij terug te betalen na 29 juli 2012. Na die datum kon ik formeel niet meer storneren.
Het is inmiddels 6 september en na twee mail waarin ik hen herinnerde aan hun toezegging heb ik het genoemde bedrag nog steeds niet op mijn rekening.
Alhoewel het slechts om een gering bedrag gaat heb ik grote moeite met de handelswijze van HUB. Alhoewel men weet dat er nieuwe wetgeving is, negeert men dat zo lang mogelijk voor z.g. öude abonnementen” en komt men bovendien hun toezegging niet na om het teveel betaalde bedrag op tijd terug te betalen. HUB heeft geen enkel recht om geld voor een half jaar abonnement dat niet zal worden geleverd meer dan een half jaar vast te houden.
Ik ging akkoord

Gewoon nu binnen een paar dagen het mij toekomende bedrag van € 29,75 terugstorten. Na nummer 1 van 2013 zal ik nooit meer een abonnement nemen op welk blad dan ook van HUB.

Alle klachten die gemeld zijn door leupen