Klacht: HR7775 klapt zomaar uit elkaar

op 19 april 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Wij hebben een dure keukenmachine gekocht van Philips in de veronderstelling dat we hier vele jaren mee vooruit konden, dus met alle toeters en bellen erop. Meteen maar de beste gekocht.
Nu, nog geen 3 jaar de machine in gebruik (en we gebruiken hem helemaal niet vaak, hij ziet er nog spiksplinternieuw uit) willen we een beslag mixen. We zetten de machine in elkaar (we controleren altijd goed of alle onderdelen netjes in elkaar steken (anders gaat de machine sowieso niet aan). We kloppen het beslag en na iets van een minuutje of 2 te draaien een grote knal uit de machine. De onderdelen in de beslagkomt slaan als een dolle in het rond en de machine slaat zichzelf helemaal aan gort, zelfs de 2 stalen pennen zijn helemaal omgebogen. We konden gelukkig op tijd de stekker er uit trekken, want de machine ging onverminderd door met slaan.

Resultaat is dat de metalen pennen helemaal kromgetrokken zijn en de onderdelen in de beslagkom helemaal kapotgeslagen zijn.

Dit zou nooit mogen gebeuren. Op zijn minst had de machine moeten stoppen. Ik moet er niet aan denken dat de beslagkom uit elkaar geklapt was, terwijl ik hier een kleintje van 2 heb rondlopen.

Wat ik sowieso vreemd vind aan deze machine. We hebben er overigens 2 gekocht (1 als trouwcadeau voor goede vrienden van ons) is dat deze machine véél te hard draait naar mijn idee. We gebruiken hem alleen op de laagste stand, want die is al sneller als we eigenlijk willen, maar blijkbaar is dat by design, ze doen dat allebei. Toen dit voorval gebeurde stond hij ook in de laagste stand. Het is maar de vraag hoe lang de 2e machine het gaat volhouden.

Het meest vervelende komt nog. Mijn vrouw heeft contact opgenomen met Philips en gevraagd naar vervangende onderdelen. Philips zegt dat deze niet meer leverbaar zijn. Mijn vrouw heeft aangegeven dat ze een dure machine heeft gekocht waar ze jaren mee vooruit zou moeten kunnen en dat ze graag wil weten of er op een of andere manier nog onderdelen voor waren, eventueel via een ander model. De reactie van Philips was onvoorstelbaar: \”Kan ik niets aan doen dat u zo\’n dure machine koopt!\”. Wij hadden dus maar niet zo\’n dure Philips machine moeten kopen. Daar moesten we het maar mee doen. Werkelijk ongelooflijk!

Mijn vrouw heeft daarna contact opgenomen met Handyman. Ook daar waren deze onderdelen niet leverbaar, maar daar adviseerden ze ons wel om nooit iets van Philips meer te kopen. De onderdelen zijn vrijwel direct nadat het model niet meer verkocht wordt niet meer leverbaar. Bijkbaar denkt Philips dat klanten dan sneller een nieuwe kopen, maar in werkelijkheid gaan mensen overstappen op een ander model, zoals een Kenwood of KitchenAid, zoals Handyman adviseerde.

Wij gaan naar een andere machine op zoek, maar dit zal dus geen Philips meer worden.
Ik heb het hele huis vol staan met Philips apparatuur, maar dat zal vanaf nu veranderen. Ik heb ook een Philips TV waar ik heel lang aan het lijntje gehouden ben tot na de garantieperiode waarbij een software update zou komen om de problemen op te lossen, wat uiteindelijk nooit is gebeurd. Ook een Philips/Saeco koffiemachine waar het display al vervangen is en die nog steeds lekt als een vergiet.

Onder de huidige omstandigheden is het nu echt exit Philips voor mij

Het minste wat Philips kan doen is de onderdelen vervangen of de gehele machine vervangen. Zo\'n dure mixer hoort veel langer mee te gaan dan amper 3 jaar.

Als ik de aanschafprijs door het aantal keren deel dat we de machine gebruikt hebben, is de machine enorm duur geweest in gebruik (zo\'n €3,00 per keer!). Dat is niet normaal!

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht fheibrink

1 jaar geleden - Philips is niet met een oplossing gekomen. Enkel wat loze vragen waar telkens weer gerefereerd werd aan het feit dat de garantie verlopen is. Op de vraag waarom er geen reserve onderdelen worden verkocht komt geen antwoord. Fijn deze wegwerpmaatschappij waar Philips aan meewerkt. Ik heb het ding uiteindelijk dus (ondanks dat er maar een klein onderdeel defect is (gardes en arm)) moeten wegdoen. Ik heb nu een oerdegelijke loodzware Kenwood gekocht (na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan). Nooit meer wat van Philips! Alles van Philips wat ik tot nu toe heb gehad, heb ik problemen mee gehad, van TV's tot scheerapparaten. Dat gaat me niet meer gebeuren!

Alle klachten die gemeld zijn door fheibrink