Klacht: Hotel niet af!

op 21 juni 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Beste Klacht.nl,

Op de website www.corendon.nl berichten ze over een mooi nieuw hotel als ze het over Artotel in Bali hebben.
Wellicht is dit de reden dat er nog geen echte foto\’s beschikbaar zijn waarop de werkelijkheid te zien is. Er werd, op het moment van mijn boeking, met geen woord gerept over een nog niet volledig opgeleverd hotel en een mogelijke verbouwing/overlast daarvan.
Twee dagen voor vertrek werd ik onaangenaam verrast door een bericht van Corendon dat er sprake is van een nog lopende verbouwing en dat er mogelijk sprake kan zijn van enige overlast. Ter compensatie werd er eten aangeboden.

Echter was er continue sprake van geluidsoverlast door verbouwingswerkzaamheden. Om dit geluid (tikken van tegels en harde bonken) te compenseren werd in het hotel harde muziek gedraaid, wat vervolgens nog meer overlast gaf. Daarnaast werkte de airco de eerste twee dagen niet.

Tevens was er op de aan mij geleverde kamer geen zitplek mogelijk op het balkon en was het uitzicht ook niet zoals omschreven in de brochure.

Het zwembad was niet meer dan een miezerig bad met hooguit acht (!) ligstoelen die al vanaf vroeg bezet waren of de gehele dag bezet werden gehouden. De manager moest beslissen of er een ligstoel kon worden bijgeplaatst, nadat ik het verzoek aan een van de medewerkers had gedaan. Dit was niet mogelijk en ik moest maar wachten tot er iemand weg zou gaan. Dit betekende voor mij dat ik geen enkel moment bij het zwembad heb kunnen verblijven. En dat voor een hotel met 89 kamers!

Op de website staat dat het strand slechts op 200 meter afstand van het hotel zit. Er was binnen de genoemde 200 meter echter geen strand te bekennen. Een vies strandje met smerig water verhoogde de vakantiepret niet. Om een behoorlijk strandje te vinden moesten er kosten worden gemaakt voor vervoer.
En dat terwijl ik juist alles dichtbij het hotel wilde hebben.

Het personeel van het hotel gebruikte mijn vertrouwelijke mailadres om ongewenst contact te zoeken. Dit heeft mij een onveilig gevoel gegeven.
Dat personeel op frauduleuze wijze privégegevens achterhaald en misbruikt voor persoonlijk gewin is schending van de privacy van de klant, ik dus.

Omboeken was mogelijk maar dan zou ik nog eens 50 euro per nacht moeten betalen!

Dit alles bij elkaar heeft er toe geleid dat ik mij genoodzaakt voelde een eerdere terugvlucht te boeken.

Ik heb dit alles in een brief naar Corendon gestuurd met bewijzen van bovengenoemde punten. Zij doen hier niks mee en geven aan dat dit vooraf is aangegeven. Na mijn \’vakantie\’ staat er op de website bij dit hotel dat er werkzaamheden zijn. Dit hadden ze wel eerder kunnen aangeven! Wie boekt er nou een hotel dat nog niet af is?

Geluidsoverlast, geen zwembadplek, geen zitplek op mijn balkon en geen fatsoenlijk strand in de buurt en dan krijg je ook nog mailberichten van mannelijk personeel!
Ik heb dit bij de reisleidster aangegeven en zei dat dit me ontzettend tegenviel! Alles zat tegen en ik zit dan nog liever in mijn eigen tuin in de zon dan in een hotel dat niet af is.
Corendon zegt aangegeven te hebben dat het hotel niet af is en ik gewoon heimwee had!

Ik vind de klantenservice echt zeer ver te zoeken en zou dit hotel niemand aanraden!

Ik ben tevreden als een deel van de gemaakte kosten worden vergoed. Ik heb veel voor mijn vakantie betaald en ook nog eens een duur ticket terug naar huis moeten betalen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J.v.H.