Klacht: Hoofdprijs betalen voor fluplekken

op 10 mei 2016 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Kaarten voor de wedstrijd Barcelona – gijon gekocht van afgelopen zatdagavond 23-4. Via de site uitgevogeld waar we wilde zitten en gekozen( via het plaatje op de van de indeling camp nou) voor de licht blauwe vak lange zij 3, volgens het kaartje zaten we redelijk dichtbij om de spelers te kunnen zien. Hiervoor hebben wij €199 per kaart betaald €100 servicekosten en €18 btw. €700 totaal dus. E tickets ontvangen uitgeprint in enveloppe gedaan en eigenlijk geen aandacht aan gegeven, totdat we naar de wedstrijd ging! Het bloed trok uit me gezicht weg en me maag draaide om, we zijn gewoon opgelicht! Geen kaarten van het door ons gekozen vak maar kaarten voor de bijna buitenste ring waar je een verrekijker nodig heb om de wedstrijd te zien. Deze kaarten hebben wij niet besteld wij gaan geen €600 betalen voor de buitenste ring! De kaarten voor de buitenste ring zijn €65-€80! Wij hebben van ellende nieuwe kaarten moeten kopen ongeveer op dezelfde plek die wij besteld hadden. En waren weer €450 kwijt €139 pp. Ik vind het echt schandalig dat dit gebeurt en ik wil het verschil terug hebben. Het feit dat Viagogo \\\\\\\” alleen maar \\\\\\\” kaartjes van derden verkoop en de verkoper mag vragen wat hij wil is mijn probleem niet. Ik had voor die plaatsen teveel betaald oke, maar ik had geen kaarten voor de buitenste ring besteld. Want als je op het kaartje van de site kijkt zouden de plaatsen beneden goedkoper zijn dan boven. Ik voel me zo in de maling genomen opgelicht.Misschien is het een misverstand omdat de wedstrijd van 24-4 naar 23-4 gegaan is en ik misschien de verkeerde kaarten ontvangen heb. Als je via de site je beklacht wil doen moet dat ook nog in het Engels….ppff zo kun je je frustraties niet uiten.

Het verschil terug. Waarde kaarten €210 betaald €599( zonder extreem hoge service kosten)

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Viagogo in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Viagogo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Viagogo

Heeft op 16 mei 2016 om 09:58 geantwoord

Beste Miranda,

Als u niet bekend met viagogo bent, dan is uw verzoek begrijpelijk. De reden waarom u die prijs betaald en niet de nominale waarde, is omdat viagogo een ticket marktplaats is, en het is de persoon die de tickets verkoop dat de prijs bepaald die hij of zij graag wilt krijgen. Om u te helpen beslissen of u blij bent om die prijs te betalen, geven wij altijd de oorspronkelijke nominale waarde van de tickets die verkocht worden, in de ´´belangrijke informatie´´ direct onder de aanbiedingen.

Wij zorgen ervoor dat alle tarieven weergegeven zijn in elke stap van het check-out proces. De tarieven dekken de kosten van handhaving van het viagogo platform en het laat ons toe om u te voorzien een internationale klanten dienst team die uw bestelling vanaf het begin tot het eind monitoren. En wat nog belangrijker is, betekent dit dat uw bestelling is gegarandeerd! Als koper bent u gegarandeerd geldige tickets op tijd voor het evenement te ontvangen. Als zich een probleem voordoet, zullen we meteen ingrijpen om vergelijkbare vervangende tickets voor u aan te schaffen of een terugbetaling in de zeldzame gevallen waarin dit niet mogelijk is te voorzien. Ik hoop dat dit u uitgelegd hoe wij werken en al uw vragen heeft beantwoord.

viagogo Team

Reactie van de melder van de klacht Lommm01

8 maanden geleden - De reactie van Viagogo is geen oplossing maar uitleg over hoe de site werkt! Dit is makkelijk een probleem oplossen zeg! Ik ben en blijf van mening dat wij niet de plaatsen gekregen hebben die wij geboekt hebben.!

Heeft op 19 mei 2016 om 15:31 geantwoord

Het is geen oplossing! Op Viagogo site staat dat alsde kaarten niet overeenkomen met het vak, zitrij of evenement je contact op moet nemen met Viagogo en als je dat vervolgens doet krijg je bovengenoemd antwoord!

Alle klachten die gemeld zijn door Lommm01