Klacht: hokken waar dieren zitten te klein

op 30 april 2016 over Pets Place in de categorie Dierenwinkels

de hokken waar dieren in zitten voor de verkoop zijn veel te klein.
En dan met name voor cavia’s en konijnen.
Ze kunnen de kont niet keren.
Vorm van dierenmishandeling.

Veel meer ruimte en goede ventilatie in de hokken en goed schoon houden.
Anders gewoon geen dieren verkopen.
Heeft geen toegevoegde waarde.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pets Place over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pets Place in behandeling genomen

Bericht van Pets Place

10 maanden geleden - Beste Margot, We begrijpen je standpunt hierin en hebben een tijd geleden besloten om de huisvesting van onze knaagdieren en konijnen in de winkels aan te passen. Er is een nieuw concept bedacht waarbij de dieren in grotere, ruimere hokken/kooien geplaatst worden. Ook wordt er gekeken naar de invulling van deze hokken en kooien; onze winkels doen er, wanneer hier de ruimte en mogelijkheid voor is, alles aan om soort bij soort te plaatsen. Deze opzet is getest in een aantal XL winkels van Pets Place en Boerenbond en dit is een succes. De dieren hebben minder stress, voelen ze zich prettiger en oogt het voor ons allemaal een stuk diervriendelijker. De tijd dat de dieren in de winkel zitten voordat ze naar een nieuwe eigenaar gaan kunnen ze op die manier prima uit zitten. Met ruim 200 winkels door heel Nederland is het helaas niet mogelijk om alle winkels in één keer van deze nieuwe verblijven te voorzien. We hebben een planning gemaakt waarbij we er voor willen zorgen dat alle winkels binnen twee jaar dit nieuwe verblijf in hun winkel hebben staan. Een aantal winkels hebben dit verblijf al staan, wellicht dat je hier een kijkje kunt gaan nemen. Muiden Pampusweg 5 Schijndel Boschweg 62 Hulst Stationsplein 24 Terneuzen Hughersluys 1 Eindhoven Bruggelaan 12 Tilburg Umberstraat 2 Waalwijk Prof.Lorenzstraat 20-22-24 Vught De Schakel 7 Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben dan horen we het graag! Met vriendelijke groet, Consumentenservice Pets Place

Alle klachten die gemeld zijn door bertenmarg