Klacht: Toelating Technische informatica Hogeschool Rotterdam Wijnhaven

op 02 september 2019 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Goedemorgen,

Mijn zoon Dylan Sweben staat voor studiejaar 2019-2020 ingeschreven voor de studie Technische informatica bij Hogeschool Rotterdam.
Hij voldoet aan alle voorwaarden, inclusief de toestemming voor inning collegegeld begin September 2019.

Het enige wat nog ontbrak is het halen van zijn vak Biologie voor het verkrijgen van zijn Havo diploma.
Na zijn HAVO heeft hij via de VAVO en dit jaar via het staatsexamen alle ontbrekende punten gehaald.
Afgelopen zaterdag 31 Augustus heeft hij het laatste punt gehaald en is hij dus voor zijn HAVO geslaagd!

Nu zijn er 2 problemen:

De VAVO had geen correcte kopie van zijn certificaat aangeleverd (geen watermerk), dus kreeg hij afgelopen zaterdag niet direct zijn HAVO diploma mee.
Vandaag (2 september) hebben we op de VAVO om 13:00 een afspraak hiervoor.
Dus dat HAVO diploma gaat wel goed komen, hopelijk vandaag via de VAVO. Anders zal hij waarschijnlijk deze via DUO moeten aanvragen.

Het 2e probleem is dat de deadline van Hogeschool Rotterdam vreemd genoeg gesteld was op 30 augustus (Dus een dag VOOR het laatste staatexamen).
Ik heb gebeld naar Hogeschool Rotterdam, maar daar krijg ik als antwoord regels zijn regels.

Mijn zoon is extreem gemotiveerd om aan deze studie te beginnen en het lijkt me dus onmogelijk dat daar geen mouw aan te passen valt. MEt name het stellen van een deadline VOOR het staatsexamen klinkt me onzinnig in de oren.

Kortom:
Hij voldoet aan alle voorwaarden om zijn HAVO diploma te krijgen, hij staat ingeschreven, collegegeld is geregeld en het belangrijkste…hij is gemotiveerd en staat te popelen om aan deze studie te beginnen.

Kunt u iets voor mij doen?

mvg

Gerard Sweben
06 46726089

Tevreden indien mijn zoon alsnog deel kan nemen aan de studie Technische informatica en er dus rekening mee gehouden kan worden dat het staatsexamen een dag na de deadline afgenomen werd.
Ook hoop ik dat er rekening mee gehouden kan worden dat zijn Havo diploma in aanvraag is en daarna direct ingeleverd kan worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

Bericht van Hogeschool Rotterdam

8 maanden geleden - Geachte heer Sweben, dank voor het melden van uw klacht. We verwijzen u graag door naar het bureau Klachten en Geschillen van Hogeschool Rotterdam. Daar kunt u terecht voor het melden van uw klacht, de exacte procedure van de klachtenafhandeling en voor al uw overige vragen. Zij zijn bereikbaar via klacht@hr.nl of 010 - 794 4290.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 03 september 2019 om 12:07 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door GerardSweben