Klacht: Scriptiebegeleider

op 01 november 2018 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Geachte dames ,heren
mijn dochter volgt de opleiding Bedrijskunde MER aan de Hogeschool Rotterdam. Zij zit nu in haar laatste jaar en was ook al lang klaar waren daar niet immense problemen met haar scriptiebegeleider dhr. A.Breuseker. Vooraf wil ik zeggen dat ik altijd kritisch naar de prestaties van mijn dochter kijk, haar geleerd heb problemen zelf op te lossen. Echter weet mijn dochter zich geen raad meer en loopt natuurlijk ook vertraging op. Al de voorafgaande jaren heeft mijn dochter haar opleiding met success gevolgd, de bedrijven waren erg tevreden met haar . Dan kam haar afstudeerscriptie.
Feedbackgesprekken met dhr. A. Breuseker verliepen op deze manier : hij vond bv 5 fouten in haar scriptie, deze zijn verbeterd en bij het volgende gesprek vond dhr. 5 nieuwe fouten (die hij blijkbaar bij het eerste keer lezen niet ontdekt had ), deze fouten zijn wederom verbeterd en ja hoor meneer vond weer nieuwe fouten. Mijn dochter heeft toen audioopnames gemaakt tijdens de gespreken om tenminste enige duidelijkheid te krijgen. in de opnames is te horen dat dhr. Breuseker toe geeft haar scriptie niet goed gelezen te hebben, in een ander gesprek heeft hij tijdens het geprek snel haar scriptie door gebladerd. En zo ging het verder, de ene keer was het te uitgebreid naar aanpassingen was het weer te kort enzv. Toen heb ik voorgesteld Scriptiemaster in te schakelen. Dhr. Breuseker heeft hier wind van gekregen en dat beviel hem helemaal niet. Hij is heel persoonlijk tegenover mijn dochter geworden, beschuldigde haar alle schuld op bij hem neer te leggen, zij zou alles uit verband trekken en ga zo maar door. Gisteren het zoveelste feedbackgesprek met hem. Hij weigerde dat ik aanwezig mocht zijn (hij had wel een tweede persoon mee genomen). Toen mijn dochter eerlijk als zij is zei dat zij ook dit gesprek wilde opnemen, is meneer behoorlijk uit gevallen en beeindigde dat gesprek omdat hij niet wilde dat het gesprek opgenomen werdt. Op de vraag waarom was de antwoorddat wil ik gewoon niet.
Nu heeft mijn dochter niet eens een feedback van deze op zijn tenen getrapte meneer gekregen.
Inmiddels hebben wij gehoord dat hij niet langer scriptiebegeleider van mijn dochter wil zijn. Ik moet nog aan toe voegen dat mijn dochter ook al contact had met de klachtencomissie van school, helaas zonder enige reactie…

omdat hij nu niet langer de scriptiebegeleider van mijn dochter is denk ik niet dat ik veel mag verwachten...wel wil ik dat hij en de Hogeschool van mijn klacht op de hoogte gebracht werden. Ik geloof er niet in dat er enige reactie komt omdat zij elkaar toch altijd de hand boven het hoofd houden, maar dit kinderachtig,onprofessioneel gedrag van een docent kan niet door de beugel !

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 07 november 2018 om 12:18 geantwoord

Geachte mevrouw Rietze, bedankt het melden van uw klacht. We verwijzen u graag door naar het bureau Klachten en Geschillen van Hogeschool Rotterdam. Daar kunt u terecht voor het melden van uw klacht, de exacte procedure van de klachtenafhandeling en voor al uw overige vragen. Zij zijn bereikbaar via klacht@hr.nl of 010 - 794 4290.

Alle klachten die gemeld zijn door Sabine Rietze