Klacht: problemen met de opleidingen

op 21 november 2018 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Ik heb een aantal maanden geleden voor de Accountacy Ad-opleiding aangemeld. Ik kon in de studiekeuzecheck niet deelnemen. In theorie was het wel mogelijk, maar ik praktijk niet want ik moest mijn school in het systeem doorgeven. Ik heb een buitenlandse vooropleiding, dus het was zeer lastig. Ik heb dan gevraagd of het mogelijk zou zijn om een gesprek met één van de docenten in te plannen (voor het begin van de opleiding). Niemand had tijd voor mij voor een aantal maanden. Wanneer ik een email aan het secretariaat van RAC heb gestuurd, dan hebben zij tegen mij gezegd. Ik begrijp het niet want uw hogeschool organiseert veel bijspijkercursussen, er zijn ook een aantal studenten die herkansingen tijdens de zomer hebben. Ik geloof dus niet dat er geen docenten aanwezig tijdens de hele zomerperiode waren. Niemand heeft ook tegen mij gezegd dat voorkennis echt behulpzaam is. Mensen met een aansluitende mbo4 of havo-profiel vinden het veel makkelijker dan ik. Op dit moment is het nog lastiger, want we moeten praktische opdrachten op dezelfde dag inleveren. Het lukt mij niet om het zo snel te snappen en op dezelfde dag afmaken. De docent gaat de regels alleen voor mij veranderen. Dit is een onderdeel van het vak, maar deze specifieke informatie staat niet bij de informatie voor kandidaten, alleen voor studenten. Het geldt ook voor andere vakken. Als ik wist hoe de opleiding uitziet, dan zou ik van het begin over andere opties denken. De zogenoemde coach was zeer respectloos… Hij heeft in een groep gezegd dat de presentatie niet zo goed voor mij ging. Ik moest nooit daarvoor een echte presentatie doen… nooit in mijn leven. Kan hij ten minste proberen om een beetje voor mensen te hebben die anders zijn? Dit is niet mijn schuld dat het onderwijs in mijn land helemaal anders eruitziet dan hier. Mijn resultaten zijn ook mijn eigen zak en ik heb geen toestemming aan hem gegeven om ze met mijn medestudenten te delen.

Ik heb geprobeerd om naar de deeltijd bacheloropleiding Leraar Frans te overstappen (die ik toch later wilde beginnen), maar het lukt niet. De docenten zeggen dat ik te veel heb gemist. Ik heb een aantal cursussen op een veel hogere niveau afgerond, dus ik denk niet dat mijn niveau een probleem zou zijn. Er is ook nog geen stage begonnen. Ze hebben gezegd dat er geen tijd is om het intakegesprek zo te doen als tijdens de zomer. Hoe kunnen ze dan zeggen dat ze mij in precies dezelfde manier hebben beoordeeld? Ik zou veel vroeger voor deze opleiding aanmelden indien ik wist dat Accountancy geen goede optie voor mij was. De opleidingscoordinator van de lerarenopleidingen was mij ook in het begin aan het negeren en ik moest zeer hard proberen om contact met haar op te nemen.
Helaas heeft deze opleiding geen februari start, dus ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik woon en werk in de buurt, dus dit zou lastig voor mij zijn om ergens anders te studeren. Ik weet ook voor 100% dat bij mijn huidige opleiding niet wil blijven.

Ik heb een e-mail bijna twee weken geleden aan de hogeschool gestuurd en zij hebben mij negeerd (alweer!!). Nu zou het echt lastig om toch de andere opleiding te doen. Ik weet niet welke oplossing het best is, maar ik ben zeer boos en teleurgesteld. Ik zou naar een baan in een andere stad zoeken indien ik wist hoe slecht ze bij HRO studenten behandelen. Ik vind het echt jammer dat ik daar heb besloten om daar te studeren. Dit was een grote fout (het geldt ten minste voor opleidingen die mij intereseerden),

Ik wil een soort van compensatie na hoe ze mij een aantal keer hebben behandeld. Ik heb veel tijd en geld voor niks verloren. Alle deze gebeurtenissen hebben mij ook zeer gestressed gemaakt. Ik ben zeer ontevreden met hoe deze hogeschool studenten behandeld.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 07 maart 2019 om 09:47 geantwoord

Beste Paulina, bedankt het melden van je klacht. We verwijzen je graag door naar het bureau Klachten en Geschillen van Hogeschool Rotterdam. Daar kun je terecht voor het melden van je klacht, de exacte procedure van de klachtenafhandeling en voor al je overige vragen. Zij zijn bereikbaar via klacht@hr.nl of 010 - 794 4290.

Alle klachten die gemeld zijn door paulina99922