Klacht: Niet afstuderen door teletubbie begeleiders HRO

op 29 mei 2018 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

De klacht gaat over Hogeschool Rotterdam locatie Dijkzigt. Het betreft de associate degree opleiding AD Ondernemen. Afgelopen schooljaar, 2017-2018, was ons laatste schooljaar waarin onze scriptie geschreven moest worden. Periode 1 en 2 werden gevuld als alle periodes ervoor, gewone vakken en projecten. Vanaf periode 3 begonnen wij aan ‘voorbereiding afstuderen’. Een mini scriptie waar aandacht wordt gelegd op Micro, Meso, Macro analyse en SWOT Model. Als laatste vak in periode 2 waren we daar al aan bezig. Voor dat vak kreeg ik een 8. Periode 3, voorbereiding afstuderen werd voor mij de eerste keer een onvoldoende, gevolgd door een herkansing, weer een onvoldoende.
De begeleider van onze klas is Augustus 2017 begonnen bij deze opleiding, elke week zaten we met hem samen, alle onderdelen waren goed of bijna goed, op kleine verbeterpunten na die wij elke keer doorvoerde om de week erna te horen dat het zo goed was. Uiteindelijk werd het uiteraard nog nagekeken door een derde persoon die al langer in het vak zit en ons allemaal afkeurde.
Einde van de rit zijn er van de 80 leerlingen van onze opleiding 72 NIET door naar periode 4, omdat het vak ‘voorbereiding afstuderen’ niet voldoende is afgesloten. Nu snap ik dat er altijd leerlingen bij zitten die er met de pet naar gooien, hoofd laten hangen of het niveau niet aankunnen, maar 72 man van de 80?! Hier klopt echt iets niet. De begeleiding sluit niet aan, de vakken niet bij het uiteindelijk op te leveren product en daarop loopt iedereen vast. We mogen het volgend jaar overnieuw proberen, maar er zijn ook genoeg leerlingen die een visium hadden om hier te studeren en door dit nu het land uit moeten.
Vandaag kwam ik dit artikel tegen: https:www.linkedin.compulseben-jij-mijn-team-ondernemende-finance-docent-gezocht-gyzlene
Waarbij ze durven te zeggen dat AD Ondernemen een bijzondere opleiding is omdat zij geen werknemers leveren maar toekomstige werkgevers die van meerwaarde zijn. Voorlopig zit deze toekomstige werkgever gewoon achter een bureau bij een andere werkgever om rond te kunnen komen.
Citeer:
Ad Ondernemen is een bijzondere opleiding binnen het portfolio van Rotterdam Academy. Wij leveren geen werknemers af aan de Rotterdamse economie, maar toekomstige werkgevers die van meerwaarde zijn voor het MKB van Rotterdam e.o.

Er moet iets aan gedaan worden, onderzoek, aanpassingen in de gehele opzet. Niet eens voor mijzelf, maar wel voor alle andere leerlingen die hierna nog volgen, zolang hun best doen en ook in het laatste jaar te kakken worden gezet.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 19 juni 2018 om 11:30 geantwoord

Beste Sera, bedankt het melden van je klacht. We verwijzen je graag door naar het bureau Klachten en Geschillen van Hogeschool Rotterdam. Daar kun je terecht voor het melden van jouw klacht, de exacte procedure van de klachtenafhandeling en voor al je overige vragen. Zij zijn bereikbaar via klacht@hr.nl of 010 - 794 4290.

Alle klachten die gemeld zijn door Sera Bakker