Klacht: Hertentamen afgewezen

op 28 juni 2018 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Mijn vriend zit op hogeschool rotterdam. Hij doet nu de opleiding elektrotechniek. Afgelopen februari kwam hij thuis en vertelde dat hij heel stom was geweest want hij was zich vergeten in te schrijven voor zijn hertentamen basis elektrotechniek. De 2 maanden vooraf tot aan nu waren best moeilijk omdat zijn vader een heftige operatie moest ondergaan. Hij zegt dat het hier niet door kwam maar het heeft wel veel tijd en energie van hem gevergd. Nu mocht hij zijn verhaal doen waarom hij zich niet had ingeschreven om misschien toch zijn hertentamen opniejw te maken. Dit werd tot 2x toe afgewezen. De eerste keer zeiden ze dat ze niet vonden dat het motiverend genoeg was. Wat ik niet snap aangezien hij elke dag van 8 uur ‘s ochtends tot minimaal 6 uur ‘s avonds en soms zelfs 8 uur op school zit te leren en huiswerk zit te maken. Doordat dit tot 2x toe is afgewezen wat ik erg raar vind aangezien iedereen in zijn eerste jaar wel eens een fout kan maken, is hij erg onder druk komen te staan. Want hij wil dit heel graag en zonder dat tentamen kan hij geen enkel studiepunt meer missen. Ik vind het erg jammer van de manier waarop dit gegaan is. Ik zou het zeker snappen als iemand niet gemotiveerd is maar als ik zie hoe hard hij bezig is begrijp ik niet dat dit soort mensen geen 2e kans wordt gegund. Verder zijn al zijn cijfers erg netjes en krijgt hij altijd te horen dat hij zo goed bezig is. Waarom wordt er tijdens die gesprekken dan gezegd dat zijn verhaal niet motiverend genoeg is? De mensen die hem les geven zeggen namelijk iets heel anders. Ik hoop dat jullie hem nog een kans willen geven.

Wanneer mijn vriend (Sven de Ronde) zijn tentamen basis elektrotechniek 1 alsnog zou mogen doen. Zijn studentnummer is: 0940439

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 26 juli 2018 om 10:50 geantwoord

Beste Robin, bedankt het melden van je klacht. We verwijzen je graag door naar het bureau Klachten en Geschillen van Hogeschool Rotterdam. Daar kun je terecht voor het melden van klachten, de exacte procedure van de klachtenafhandeling en voor al je overige vragen. Zij zijn bereikbaar via klacht@hr.nl of 010 - 794 4290.

Alle klachten die gemeld zijn door Robinvp