Klacht: Datascience(1&2)

op 13 november 2017 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Ik ben een Informatica student die sinds vorig jaar (2016) november full time werkt. Het betreft een verdiepingsvak van het 3e jaar. Ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd en het is mijn enige vak wat nog openstaat.
Ik zal de situatie even kort uitleggen:
Vorig jaar (2016) had ik een vervroegde kans gekregen (van de onderwijsmanager van toen), maar door bepaalde omstandigheden (o.a. docente Costantini niet beschikbaar), kon ik deze kans uiteindelijk niet benutten en had ik daardoor zelfs de normale kans gemist van Datascience 2 om het tentamen en practicum te doen. Dit kwam doordat Datascience 2 werd gegeven in periode 3 en Datascience 1 in periode 4, terwijl het normaal gesproken andersom moest zijn. Ik was hiervan niet op de hoogte. In deze tijd was ik ook nog aan het mailen met mevrouw Costantini die toen eindelijk wel beschikbaar was. Doordat de onderwijsmanager van toen was vervangen wilde ze dat ik opnieuw een vervroegde kans zou aanvragen terwijl ik deze eigenlijk dus al had verkregen. Doordat dit zo lang duurde was ondertussen het tentamen en practicum van Datascience 2 al geweest. Ik moest alleen nog twee documenten inleveren en dan had ik in principe Datascience 1 afgerond, want het tentamen had ik al gehaald. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik geen vervroegde kans meer kreeg en alleen nog Datascience 1 kon doen aangezien die nog niet geweest was. Het tentamen had ik opnieuw gehaald, maar het practicum was dusdanig veranderd dat ik deze niet heb kunnen behalen.
Dit jaar heb ik hetzelfde probleem en betaal ik dus het hele jaar collegegeld (net als vorig jaar) voor alleen Datascience. Want ik krijg wederom geen vervroegde kans of iets dergelijks.

Ik ben tevreden wanneer ik mijn collegegeld terugkrijg of een vervroegde herkansing krijg (desnoods in een alternatieve vorm)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 17 januari 2018 om 14:08 geantwoord

Beste Serhildan, bedankt voor het melden van jouw klacht. We verwijzen je graag door naar het bureau Klachten en Geschillen van Hogeschool Rotterdam. Daar kun je terecht voor de exacte procedure van klachtenafhandelingen en natuurlijk voor al je overige vragen. Zij zijn bereikbaar via klacht@hr.nl of 010 - 794 4290.

Alle klachten die gemeld zijn door Serhildan