Klacht: Hoge roaming kosten zonder te hebben gebruikt in buitenland!!!!

op 26 juli 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tijdens mijn vakantie ontving ik berichten dat mijn databundel verbruikt was, terwijl ik net na het opstijgen uit Nederland mijn mobiele data/dataroaming etc heb uitgezet. Eerst kreeg ik al “u heeft 80% van uw datalimiet bereikt” met 2 dagen later de melding “uw datalimiet van € 60,50 is bereikt. wilt u de datalimiet uitschakelen? SMS datalimiet uit naar 1330”. Natuurlijk probeerde ik een sms te sturen, maar gezien ik in het buitenland was, lukte dit niet. Na in mijn app te hebben gekeken naar jullie gratis nummer in het buitenland 0031612001200 heb ik hier naartoe gebeld. De eerste 2x kreeg ik allebei de keren 2 jongens aan de lijn, die mij keurig vertelden dat ik niet goed zat omdat ik bij KPN binnen kwam en niet bij Youfone. Dus ik hen uitgelegd dat dit toch echt in de app van Youfone staat. Ze konden me niet helpen. Na wat internet gestruin en geen resultaat een derde belpoging. Deze jongen snapte mij, maar zei hetzelfde. Hij was van KPN en kon mij niet helpen, maar zou mij doorverbinden met de juiste persoon van Youfone want hij wist wel bij wie ik moest zijn zei hij. Ik was allang blij, voelde me gehoord en iemand die me zo goed en kwaad als het kon probeerde te helpen. Na ongeveer 20 minuten(!) wachten, ging de lijn over of er iemand op ging nemen en toen werd de verbinding verbroken. Vanaf toen ben ik Youfone gaan benaderen via Facebook, omdat de berichten mij zo’n zorgen maakte. Omdat ik niet van mijn verblijfplaats durfde te gaan i.v.m. de WIFI, heeft dit mij een halve vakantiedag gekost (en over die kosten die ik hiermee gemaakt heb heb ik het dus nog niet eens). Vervolgens belt Lisanne ons keurig netjes op en zoekt het uit en belt even later weer terug. Mijn vriend gaf namelijk aan “zoek het maar rustig uit, als je binnen een half uur ofzo terug belt is het goed” (ja, zo netjes zijn we dan ook nog wel weer). Vervolgens belt ze terug met deze mededeling :
Beste mevrouw Gerritsen,

Naar aanleiding van het telefonisch contact met je partner op 14-6 12:10 stuur ik je deze e-mail.

Het bericht dat je hebt ontvangen om je te waarschuwen voor de kosten van €60,50, komt vanuit onze netbeheerder KPN. Dit is een afspraak welke de Europese Commissie heeft gemaakt, om consumenten tegen hoge kosten te beschermen. Wanneer je de instructies in het bericht volgt, kun je weer gebruik maken van internet.

Het daadwerkelijke verbruik kun je bekijken via My Youfone of de Youfone app. Het daadwerkelijke verbruik is 1 mb / 12,44 euro voor internet in de Rest van de Wereld.

Mijn excuses voor de verwarring.

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 – 17.30 uur via het 1200 nummer (gratis) of via 0900-6983663 (35 cent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon).

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Lisanne.

De SMSjes komen van KPN en niet van jullie en hebben niets te betekenen. Ze zou het nog op de mail zetten. Die € 12,- kan 1 mb geweest zijn omdat de verbinding verbroken diende te worden van de dataroaming en ik toch verbinding heb moeten maken daardoor. Mijn vriend was gerustgesteld, ik niet want ik geloofde het verhaal niet. En terecht, blijkt nu. Want we hebben het ook over vakantiebestemming Indonesië gehad, maar schijnbaar weet Lisanne niet dat dat niet binnen Europa valt…? En wat zie ik bij thuiskomst op mijn app? Een groot bedrag van ruim € 88,- waarbij ik totaal in de paniek schiet en daarop ben ik youfone gaan benaderen met dit als resultaat tot nu toe. Inmiddels zijn de totale kosten ruim € 115,- en nu wordt mij een korting aangeboden van in totaal € 60,- want ik had maar niet zolang in de wacht moeten hangen, terwijl zij NIET bereikbaar zijn?? Ik heb potdikkie zwart op wit dat mijn MB kosten € 12, zouden zijn. bovenop mijn normale simonly abonnement houdt dit in € 30,- en geen € 115,-! Er is geen speld tussen te krijgen en houden voet bij stuk. een SCHANDE! Ik lees inmiddels alleen maar slecht over Youfone op diverse fora op internet en heb dan ook inmiddels melding gemaakt bij Kassa en Radar in de hoop dat dit bedrijf aan het licht komt. Want natuurlijk stap ik in oktober 2018 over, dat lijkt me duidelijk….
Wat mij ook opvalt, is dat ze na mijn klacht ineens wel een gratis 088 nummer hebben voor in het buitenland? Zou mijn klacht aanleiding zijn geweest om dit gratis nummer aan te passen? Het maakt me boos, er wordt mij onrecht aangedaan omdat ik smsjes heb ontvangen van mijn oude provider en ik dit nota bene tijdens mijn vakantie heb willen oplossen en hier wordt ik nu zelf voor beboet. Dit kan gewoon echt niet!!!

Gewenste Oplossing:

Wanneer de kosten zich zullen beperken tot € 18,- per maand (zoals mijn abonnement is) + die € 12,44 aansluitkosten die dan in het vliegtuig evt. zijn gemaakt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 01 augustus 2017 om 14:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 01 augustus 2017 om 14:53 geantwoord

In mijn klacht rapport staat heel duidelijk mijn oplossing; ik ben pas tevreden wanneer de eerder zwart op wit vermeldde kosten worden doorbelast a mijn maandelijkse kosten van €18 + € 12,44 en NIET wat mij nu wordt aangeboden. Ik ben voorlopig akkoord door 60€ te ontvangen, maar €115-€60= nog steeds €55,- terwijl €30 is bevestigd.

Alle klachten die gemeld zijn door AnitaG87