Mijn Klacht:
Voor de tweede maand op rij ben ik verrast door een schrikbarend hoge telefoonrekening van Vodafone. Terwijl ik normaal voor mijn abonnement 23 euro per maand betaal, wordt ik nu geconfronteerd met rekeningen van boven de 100 euro. Mijn datagebruik is de afgelopen 2 maanden zeker niet toegenomen. En het is dan ook niet te verklaren dat ik zoveel kosten boven mijn 500 mb abonnement zou hebben gemaakt. Voorheen zat ik nooit hierboven. Ik vraag mij af hoe deze bedragen tot stand zijn gekomen. Via een artikel op (http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/9974/2000-klachten-over-extreem-dataverbruik-vodafone) ben ik erachter gekomen dat veel meer mensen problemen hebben met Vodafone en een hoge telefoonrekening. Uit het artikel blijkt dat: ”Vodafone heeft al maanden te kampen met een storing in het systeem dat het dataverbruik van klanten bijhoudt. Hierdoor kunnen veel klanten niet inzien hoeveel dataverkeer uit de bundel zij nog over hebben.” Alle klanten werden geconfronteerd met rekeningen van enkele tientjes tot zelfs honderden euro’s extra doordat hun smartphone volgens Vodafone gigabytes aan extra dataverkeer had verbruikt bovenop de databundel. De meeste klanten kunnen het opgegeven dataverbruik echter niet rijmen met het daadwerkelijke verbruik. Met dit probleem zit ik dus ook. Bovendien is het niet mogelijk om een medewerker van Vodafone te spreken (omdat er ‘momenteel’ teveel bellers zijn).
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als ik 160 euro teruggestort krijg op mijn rekening (80 euro per maand die ik over mijn datalimiet heen zou zitten). Daarnaast hoop ik dat er een oplossing komt voor dit probleem.. en dat ik in de toekomst dus niet weer een rekening van 100 euro krijg.

